Цель: обеспечение в ходе урока углубления и повторения, ранее полученных
знаний (название стран и языков, использование глаголов to be, to come,
to live), осуществление формирования новых умений и закрепление ранее
сформированных навыков (конструирование и планирование ответа, рассказа –
с опорой). Задачи: Образовательные: • формировать лингвострановедческие знания, • развивая речевые умения, навыки аудирования и письма, • активизировать навыки монологической речи учащихся, • совершенствовать произносительные навыки учащихся: фонетика, английская интонация (логическое ударение, ритм), • тренировать лексику по теме, • осваивать новую лексику. Познавательные: • сообщать страноведческие знания о распространении языков в мире, об основных символах стран. Развивающие: • развивать способности к логическому мышлению, догадки, памяти и интеллекта. Воспитательные: • воспитывать уважительное и толерантное отношение к другой культуре, языку. Виды речевой деятельности: говорение, чтение, аудирование, письмо. Оборудование: магнитофон, карта мира, учебник, рабочая тетрадь карточки. ХОД УРОКА I. Мобилизующее начало урока: а) приветствие б) постановка целей урока T: Good morning! I am glad to see you here. And you? Ps: Good morning, Good morning Good morning to you. Good morning, Good morning We are glad to see you too.
T: Well, I am glad to see only smiling faces. Sit down, please. I am
sure we shall have a great time together! We’ll meet a wonderful alien
from Mars and have a fantastic trip! Are you ready? Ps: Yes, we are. T: If you are ready, let’s start. II. Проверка домашнего задания. Упражнение - 1 стр. 54 (устно) Упражнение - 4 стр. 54 (письменно) – рабочая тетрадь III. Развитие навыков устной речи и чтения (по тематическим картинкам) Picture 1. T: Look! What is it? Oh, it’s our planet. It is called Earth. And what is this? P: It’s a … (plate, rocket…) T: Yes (No), it’s a spaceship. Picture 2. T: And who is inside this spaceship? How do you think? P: It’s an alien. T: You are right. Let’s meet him.
P: (reading) "Hi! My name is Ziggy! I’m from Mars. I come to your
planet. It is called Earth. What a fun planet! Many countries, many
languages!’ T: Let’s smile and greet Ziggy, say him ‘Hello’ and start our interesting trip around our Earth. Обучение монологическому высказыванию (используя карту мира).
T: This is the world map. We’ll visit… children, repeat the names of
countries after me … America, Great Britain, Africa, Russia, China,
Japan, Australia and New Zealand. Ps: America, Great Britain, Africa, Russia, China, Japan, Australia, New Zealand IV. Физ. минутка – на английском языке с использованием аудиозаписи. V. Развитие навыков письма - на основе упражнения 1 стр. 56 (раб. тет.)
T: While visiting these countries we should complete the table about
them. Take your sheets with appendix 1 (Приложение 1). Look! There are
names of some countries and languages. Let’s read them.… Below there is a
table with gaps where we should write the name of the country and the
name of the language. VI. Развитие навыков диалогического высказывания (с использованием предметных картинок). T: Look! What a nice animal on the tree! What is it? P: It is a koala. T: And what is there? With a baby in its pouch? P: It is a kangaroo. T: And what animal is swimming? Is it a duck? P: No, it isn’t. It is not a duck. It is a platypus. T: What a funny animal! And where do they live? Do you know? P: Yes, they live in Australia. T: That’s right. Very good! And what language do people speak in Australia? Do you know? P: …No, I don’t. / Yes, I do. They speak English. T: …Absolutely right! They speak English. Let’s write it down in the table. (Australia / English) VII. Практика учащихся в использовании структур. а) упражнение 2 стр. 56
T: We should remember some differences in questions. Where do you come from? Where are you from? = Where were you born or raised? Where do you live? = Where do you live now? Remember! "I come from England, but I live in Africa." б) Pupils look at the pictures and name countries and languages. After that they make sentences: It is from … / It is in … Example: Australia. P: Egypt and Arabic P: Australia and English P: Russia and Russian T: Look! Where is the first letter from? P: It is from Egypt. T: Right. What language is it in? P: It is in Arabic. P: Number two – It is from Australia. It is in English. P: Number three – It is from Russia. It is in Russian. VIII. Аудирование. (Для аудирования использована пленка с записью к Way Ahead 2, Unit 11, Lesson 1, Pages 56-57)
T: Take sheets with appendix 2 (приложение 2). Look at them. First
exercise 1. Look through the text…. And now, let’s listen to the
children and put the sentences in the correct order. Are you ready? Ps: Yes, we are. (Children listen to the tape and complete the table.) T: Let’s check your answers. (Children read text in the correct order.)
T: And now we are going to complete the table according to this
interview. We know children’s names, what country they come from, what
language they speak, where they live. Let’s do exercise 2. T: Fantastic. You’re working extremely good today! IX. Домашнее задание (на доске)
|