Цели:
совершенствование навыков выразительного рассказывания стихотворений;
тренировка монологической речи; стимулирование интереса к изучению иностранного
языка.
Оборудование:
рисунки детей (портреты мам, сестер, бабушек); цветы; шары; игрушки животных
для игры «Где это?».
Ход мероприятия
- Today we shall have a lot of
guests. They are our nearest and dearest. You can see your mothers here. I
think you are glad to see them and they are happy to see you.
Учитель
приветствует детей и их родителей и сообщает детям, что проводимое мероприятие
посвящается празднику «День 8 марта». Ученики оформляют классную комнату
шарами, цветами и рисунками (портретами своих мам, сестер и бабушек). Учащиеся
по очереди рассказывают стихи и исполняют песни. Длинные стихотворения
разучивают и рассказывают несколько учеников по 4 строчки каждый. После
исполнения художественных номеров учитель организует игры, в которых принимают
участие дети и их родители.
-You have learnt some poems.
Let's listen to you. Who will start?
My mother
Who said
"Goodnight",
When 1 was a child?
My mother.
Who dressed my dolls in
clothes so gay
And showed me often how to
play?
My mother.
Who ran to help me when I fell
And who could funny stories
tell?
My mother.
Who sits at my head when I am
in bed?
My mother.
Who is so nice, who is so
kind,
Another so dear you'll never
find?
My mother.
Mother
A mother has so many things to
do,
From washing, ironing,
cleaning to tying a shoe.
When they forget to wash their
faces clean,
And their clothes are the
muddiest you've ever seen,
Who repairs the clothes and
scrubs them like new?
Of course, that is what a
Mother will do.
Who becomes a doctor or the
nurse when they are ill,
Applying a bandage or giving
them a pill?
Who becomes a detective to
find a toy or a book?
For missing things she must
look and look.
Who becomes a listener to
every broken heart,
To every accomplishment that a
child makes?
Who scolds their children when
they are naughty
Or reminds them of God when
they are too haughty?
Who tends her family with love
and patience, too?
Of course that is what a
Mother will do.
(By Jeff Greener)
— I think you love your
mothers very much. It's time to listen to your stories about your mothers.
Учитель
предлагает учащимся представить свои рассказы о своих мамах. На доске
вывешиваются рисунки детей — портреты мам.
Примерный
рассказ:
My
mother is a nice woman. Her name is Anna Ivanovna. She is 30 years old. She is
a doctor. My mother has blue eyes, black hair and a red mouth. She is not tall.
My mother is thin. She is a beautiful woman. My mother is kind and clever. She
is my best friend. She tells me funny stories and read a book every evening. I
love my mother very much.
Goodnight, Father!
Goodnight, Mother!
Kiss your little son!
Goodnight, sister!
Goodnight, brother!
Goodnight, everyone!
- You can recite the poems
very well. Do you know any songs about the holiday? Let's sing it all together.
Учащиеся
хором исполняют песню, посвященную празднику.
My Dear Mummy
My dear, dear mummy!
I love you so much.
I want you to be happy
On the eighth of March.
Be happy, be happy
On the eighth of March,
Be happy, be happy
On the eighth of March.
When do you usually get up? Do
you like to go to school?
Now let's find out if Kate
likes to go to school or not.
На
сцену выходят две ученицы и разыгрывают сценку 'Sleepy Kate".
Mother
Dear Kate! Don't be late!
Wake up! It's seven o'clock
sharp!
Kate
Oh, Mummy, dear!
I can hardly hear what you
say.
Please let me stay in my bed.
I'm a sleepy head.
Mother
Sleepy Kate! You are late!
Get up! It's eight o'clock
sharp!
Kate
Oh, Mummy, please, leave me in
peace.
My eyes are shut. I can't get
up.
Mother
Lazy Kate! I can't wait!
Please get up! It's nine
o'clock sharp!
Kate
It's Monday today. Such a
difficult day!
I'm so stressed and a bit
depressed,
And I need some rest to be at
my best.
Mother
Shameless Kate! Listen what I
say!
It's nearly nine and a
quarter!
I'll bring a bucket of water
and pour it out of pail
As all my words and actions
fail.
Kate
Please, don't, don't, don't!
It's time for me to go.
- Our boys and girls like to
play. Now we shall play different games and your mothers and fathers will take
part in them.
Учитель
проводит игры с участием учеников и их родителей.
Игра
«Где это?»
Ведущий
(один из учеников) выходит за дверь. В это время его мама прячет предмет в
комнате. Когда ведущий возвращается, остальные дети помогают ему найти предмет,
давая инструкции на английском языке.
Игра
«Мы вам скажем и покажем»
Родители
и дети встают вокруг учителя по кругу на небольшом расстоянии. Играющие
договариваются о словах и движениях, которые они будут выполнять. Каждому слову
или словосочетанию соответствует какое-либо движение.
Например:
Hello!
- участники игры приседают.
One
- идут по кругу против часовой стрелки.
Two
— идут по кругу по часовой стрелке.
Good-bye!
— поднимают руки вверх.
Игра
«Что изменилось?*
Участники
игры садятся в круг. Ведущий выходит из комнаты. В это время игроки меняются
местами. Ведущий возвращается, и игроки хором задают вопрос: "Who is out?"
Вернувшийся
ведущий должен усадить всех на прежние места.
- Thank you for your poems and
songs, my dear children. I hope that your relatives liked our concert very
much. I want you and your mothers to be happy and healthy. See you next week.
Good-bye, boys and girls.
|