Т  И  Н  Е  Й  Д  Ж  Е  Р  Ы

Для тех, кто учится и учит


Главная Мой профиль Выход                      Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | RSS
Пятница, 19.04.2024, 19:09:49
» МЕНЮ САЙТА
» ОТКРЫТЫЙ УРОК

 РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА

МАТЕМАТИКА

ИСТОРИЯ

ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

БИОЛОГИЯ

ГЕОГРАФИЯ

ФИЗИКА

АСТРОНОМИЯ

ИНФОРМАТИКА

ХИМИЯ

ОБЖ

ЭКОНОМИКА

ЭКОЛОГИЯ

ФИЗКУЛЬТУРА

ТЕХНОЛОГИЯ

МХК

МУЗЫКА

ИЗО

ПСИХОЛОГИЯ

КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО

ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА

АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ

» РУССКИЙ ЯЗЫК
МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА ЗНАНИЙ. 5 КЛАСС

ОРФОЭПИЯ

ЧАСТИ РЕЧИ


ТЕСТЫ В ФОРМАТЕ ОГЭ.
   5 КЛАСС


ПУНКТУАЦИЯ В ЗАДАНИЯХ И
  ОТВЕТАХ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
  РАБОТЫ.10 КЛАСС


КРОССВОРДЫ ПО РУССКОМУ
  ЯЗЫКУ
» ЛИТЕРАТУРА
ВЕЛИЧАЙШИЕ КНИГИ ВСЕХ
  ВРЕМЕН И НАРОДОВ


КОРИФЕИ ЛИТЕРАТУРЫ

ЛИТЕРАТУРА В СХЕМАХ И
  ТАБЛИЦАХ


ТЕСТЫ ПО ЛИТЕРАТУРЕ

САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ МИФЫ И
  ЛЕГЕНДЫ


КРОССВОРДЫ ПО ЛИТЕРАТУРЕ
» ИСТОРИЯ
» АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ.
  РАЗГОВОРНЫЕ ТЕМЫ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ РАБОТЫ
  ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ТЕСТЫ ПО ГРАММАТИКЕ
  АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА


ТЕМАТИЧЕСКИЙ КОНТРОЛЬ.
  9 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ ПО
  АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КРОССВОРДЫ ПО
  АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
» МАТЕМАТИКА - ЦАРИЦА НАУК
» БИОЛОГИЯ
» ГЕОГРАФИЯ
» ФИЗИКА
» Категории раздела
РУССКИЙ ЯЗЫК [380]
УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК [255]
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ [471]
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА [699]
УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА [264]
ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА [190]
МАТЕМАТИКА [307]
ИСТОРИЯ [318]
ФИЗИКА [233]
БИОЛОГИЯ [341]
ХИМИЯ [262]
ГЕОГРАФИЯ [185]
АСТРОНОМИЯ [57]
ИНФОРМАТИКА [214]
О Б Ж [195]
ЭКОНОМИКА [98]
ЭКОЛОГИЯ [146]
ФИЗКУЛЬТУРА [257]
МУЗЫКА [172]
ИЗО [191]
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА [638]
ТЕХНОЛОГИЯ [197]
ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА [371]
КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО [206]
АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ [134]
ПСИХОЛОГИЯ [69]
МХК [74]
ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ [65]

English Houses
17.05.2011, 10:27:58

Практическая цель обучения: Построение монологического высказывания типа описание.

  • Образовательная.
    Получение учащимися языковых знаний;
    Формирование познавательных способностей учащихся.
  • Развивающая.
    Развитие способностей личности (догадки, внимания, памяти);
    Развитие мотивационной сферы ребёнка;
    Развитие интереса к языку;
    Формирование умений анализировать, обобщать.
  • Воспитательная.
    Воспитание способности взаимодействовать в группе;
    Формирование качеств личности (взаимопомощи, усидчивости, самостоятельности);
    Формирование ответственности и добросовестного отношения к исполнению порученного задания;
    Формирование способности адекватно реагировать на реплику.

Задачи урока:

  • Активизировать изученную лексику по теме "Rooms”, "Furniture”.
  • Обучить реактивно, рецептивным репликам.
  • Развивать навыки диалогической речи.

Оснащение: проектор, компьютер, экран, презентация Power Point, DVD Oxford University Press (клип с песней "Home, Sweet Home”), worksheets.

Языковой материал: на повторение – лексика по теме "Rooms”, "Furniture”.

Актуальность использования средств ИКТ: зрительное восприятие материала легче для учащихся и разнообразит урок.

Ход урока

1. Организационный момент (0,5 мин)

Good afternoon, pupils! Sit down, please. Are you ready? Let’s begin our lesson.

Who is on duty today? Who is absent? What date is it today? What day of the week is it today? What day was yesterday? What day will be tomorrow?

2. Введение (3 мин)

Look! I got a letter from the country mouse in the morning. Do you remember it?

The supposed answers:

P1: It is a mouse.

P2: It lives like a leaf in a tree.

P3: We read about it in our home– reading book.

We read about it in our home– reading book

Here this letter is. I think you want to know what the letter is about)

Listen carefully! Then you should answer some questions

Dear children, are you ready to help him?

Answer my questions! (The understanding of the main idea of the letter is checked up by asking general questions)

  1. What does he ask us to do?
  2. Where does he want to have a house?

We answered these questions and what is the main aim of our lesson?

The main aim of our lesson is to find the house for the country mouse.

But before we find him a house. Let’s have a phonetic exercise.

3. Фонетическая зарядка (2 мин) 

First, look at the blackboard and pronounce the words you will need this lesson

Are you ready?

Be attentive in your pronunciation, please.

На слайде следующие слова:

Bathroom, fireplace, mirror, curtain, wardrobe, armchair, traditional, vase, lovely, cosy.

Will you repeat them after me?

…………read these words without me.

………… repeat after me.

  • I see you can pronounce these words correctly.

Boys and girls, do you know what English families say about their home.

P1: "East or West home is best”.

P2: "There is no place like home”.

P2: "Home, sweet home”.

4. Цель урока (2 мин)

Can you guess what the theme of our lesson is? 

– You are right.

  • Today we are going on to talk about English Homes.
  • Revise the words on the topic "Rooms”, "Furniture”.
  • We'll sing the song.
  • You'll learn how to make the plan of the flat and describe the flat.

The next task is to revise the words on the topic"Rooms”, "Furniture”.

5. Контроль лексического навыка говорения. (4 мин)

Let’s check how well you know the names of the rooms.

My dear would you tell me please what comes to your heads when your hear the name "house”. Remember only rooms of the house.

Well, what rooms can you name?

Fill in the network.

Please, come to the blackboard and write down the rooms of the house.

Итог этапа: We revised the words on the topic "The place we live in” and now we should explain the meaning of these words.

Can you explain the meaning of these words? (Работа с диаграммой)

Task: First look at the network. Say what it is.

Итог этапа: I see you know the names of the rooms very well. So you are ready for talking about English homes.

6. Описание дома (3 мин) 

– – – – – – – – – Masha– – – – – asks – – – – – – – – Misha– – – – – How many floors there are in the traditional English house.

P1: How many floors are there in the traditional English house?

P2: There are two floors in the traditional English house; the ground floor and the first floor.

– – – – – Nina– – asks – – – Alex– – what rooms are usually upstairs or downstairs.

P3: What rooms are usually upstairs or downstairs?

P4: The bedrooms and a bathroom are upstairs. The sitting room, the dining room, the kitchen and the hall are downstairs.

Итог этапа: I see you know a lot of about English house and now lets try to make a plan of the English house.

Task: Take the picture and put in the proper place.

Task: Let’s describe the house using the next structure.

Example: The hall is downstairs.

T: What is the largest room in the traditional English house?

P5: The sitting room is usually the largest room in the house.

7. Описание гостиной. (4 мин)

The country mouse is interested in the sitting room. He wants to know what pieces of furniture there are in it.

(Работа с worksheet)

Make up some sentences to describe the sitting room. The pictures can help you.

Discuss it using the next structures:

There is/ are……………

We can see …………….

The sitting room has ………….

T: What do English people do in the sitting room?

8. Физкультминутка (2 мин) (DVD video Oxford English Video "The Town Mouse and The Country Mouse”)

Now it's time to have a rest. Let’s remember our song "Home, Sweet home”.

Итог этапа: We had a rest and I think you have a good mood and we can go on our work.

9. Обучение чтению с извлечение информации (обучение проектной деятельности учащихся)(4 мин) 

Task: Let's work in teams. All of you have on your desks a map of a room. But this room is empty. You have also little pieces of furniture. You must decorate you room, and then you must describe your rooms. Remember all the words. Let's do this work.

The first task is to decorate your sitting room. Read and furnish the sitting room.

10. Обучение диалогической речи (5 мин)

But now let's remember how to ask questions about the sitting room.

Misha asks Masha if her classroom is comfortable.

– – – – – – – – – – – – – – asks – – – – – – – – – – – – – where the curtains are.

– – – – – – – – – – – – – – asks – – – – – – – – – – – – – where the sofa is.

– – – – – – – – – – – – – – asks – – – – – – – – – – – – – if there is a bookcase in your sitting room.

– – – – – – – – – – – – – – asks – – – – – – – – – – – – – what furniture she / he has got in the sitting room

We remembered how to ask questions about the room and now let’s play a game.

The second task is to tell the second team where everything is and ask questions about their sitting room. And put the furniture in the proper place.

Structures:

Is there a sofa in the sitting room?

Where is the sofa?

The teams in turn ask questions about the furniture and put it in the proper place. For each right answer the team gets a score. The winner is the team with the most scores.

Итог этапа: We furnished the rooms and now let's describe the rooms. Don’t forget to use the adjs.

11. Обучение монологическому высказыванию (9 мин)

The task is to describe your sitting rooms (2 ученика)

Don’t forget to use the adjs.

12. Обучение сравнению (1,5 мин) 

So we have two sitting rooms. What rooms can you offer to the country mouse?

Let's decide what room is better and why?

Spot five between two rooms

Structures:

There is …………. whereas there is……….

There is …………. unlike the second room.

What do you think what room is better and why?

P–s: I think that the first room is better, because there is a fireplace in it… there is a cosy …

Does this room suit the country mouse?

Yes, of course!

OK. I think we chose a good room for him. And now write down your home task "To write an answer to the country mouse and describe a house, the sitting room that we bought for the mouse”.

I want you to write down your home task in your diaries.

13. Заключительный этап. Подведение итогов. Выставление оценок. Домашнее задание. (5 мин) 

T: Well, children, are you glad that we helped our friend the country mouse?

P–s: Yes, of course. He can live now in his own sitting room.

T: Do you remember the English proverb "A friend in need is a friend indeed”? Is it proper here?

T: As for me, I’m so pleased with your wish to help those who ask you for help. You were so active today.

Dear boys and girls. I am sorry, but we must stop here. Our time is up.

Well, you worked very well today. Thank you.

Do you like our lesson?

What did we do at the lesson?

Выставление оценок.

Now your marks.

I think today you will get only good marks.

That’s all for today. Good bye.

Категория: ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ | Добавил: Олівець | Теги: немецкий, lessons, английский язык в школе, Конспект урока по иностранному язык, преподавание иностранного, учителю иностранного языка, english
Просмотров: 900 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/2
» Поиск
» АСТРОНОМИЯ

УДИВИТЕЛЬНАЯ
  АСТРОНОМИЯ


ЗАГАДОЧНАЯ СОЛНЕЧНАЯ
  СИСТЕМА


АСТРОНОМИЯ В ВОПРОСАХ И
  ОТВЕТАХ


УДИВИТЕЛЬНАЯ
  КОСМОЛОГИЯ


КРОССВОРДЫ ПО АСТРОНОМИИ

» ИНФОРМАТИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
  ИНФОРМАТИКА


К УРОКАМ
  ИНФОРМАТИКИ


СПРАВОЧНИК ПО
  ИНФОРМАТИКЕ


ТЕСТЫ ПО ИНФОРМАТИКЕ

КРОССВОРДЫ ПО
  ИНФОРМАТИКЕ

» ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
  УРОКАМ В 7 КЛАССЕ


ТЕСТЫ. 9 КЛАСС

САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
  РАБОТЫ. 9 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
  ФОРМАТЕ ЕГЭ


ШКОЛЬНЫЕ ОЛИМПИАДЫ
   ПО ОБЩЕСТВОВЕДЕНИЮ

» ХИМИЯ
» ОБЖ

ЧТО ДЕЛАТЬ ЕСЛИ ...

РЕКОРДЫ СТИХИИ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
  УРОКАМ ОБЖ В 11 КЛАССЕ


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ ПО
  ОБЖ


ТЕСТЫ ПО ОБЖ. 10-11 КЛАССЫ

КРОССВОРДЫ ПО ОБЖ

» МХК И ИЗО

СОВРЕМЕННАЯ
  ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ИСКУССТВА


ВЕЛИКИЕ ТЕАТРЫ МИРА

САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ
  ПАМЯТНИКИ


МУЗЕЕВ МИРА

ВЕЛИКИЕ СОКРОВИЩА МИРА

СОКРОВИЩА РОССИИ

ИЗО-СТУДИЯ

КРОССВОРДЫ ПО МХК

» ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ

ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ. БАЗОВЫЙ
  УРОВЕНЬ. 10 КЛАСС


УДИВИТЕЛЬНАЯ ИСТОРИЯ
  ЗЕМЛИ


ИСТОРИЯ ОСВОЕНИЯ ЗЕМЛИ

ВЕЛИЧАЙШИЕ
  АРХЕОЛОГИЧЕСКИЕ ОТКРЫТИЯ


УДИВИТЕЛЬНЫЕ ОТКРЫТИЯ
  УЧЕНЫХ


РАЗВИВАЮШИЕ ЭКСПЕРИМЕНТЫ
  И ОПЫТЫ ПО
  ЕСТЕСТВОЗНАНИЮ


САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ
  НОБЕЛЕВСКИЕ ЛАУРЕАТЫ

» ГОТОВЫЕ СОЧИНЕНИЯ

РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА
  (на русск.яз.)


УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ПРИКОЛЫ ИЗ СОЧИНЕНИЙ

» ПАТРИОТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
» УЧИТЕЛЬСКАЯ
» МОСКВОВЕДЕНИЕ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ

ЗНАКОМИМСЯ С МОСКВОЙ

СТАРАЯ ЛЕГЕНДА О
  МОСКОВИИ


ПРОГУЛКИ ПО
  ДОПЕТРОВСКОЙ МОСКВЕ


МОСКОВСКИЙ КРЕМЛЬ

БУЛЬВАРНОЕ КОЛЬЦО

» ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ОБО ВСЕМ НА СВЕТЕ
» ПОЗНАВАТЕЛЬНО И ЗАНИМАТЕЛЬНО

ДИКОВИНКИ СО ВСЕГО МИРА

УДИВИТЕЛЬНАЯ ЛОГИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
  ПСИХОЛОГИЯ


МИНЕРАЛЫ И ДРАГОЦЕННЫЕ
  КАМНИ


УДИВИТЕЛЬНАЯ АРХЕОЛОГИЯ

ДИВНАЯ ПАЛЕОНТОЛОГИЯ

» БЕСЕДА ПО ДУШАМ С ТИНЕЙДЖЕРАМИ

МЕЖДУ НАМИ ДЕВОЧКАМИ

МЕЖДУ НАМИ МАЛЬЧИКАМИ

НАС ЖДЕТ ЭКЗАМЕН

» Статистика

Онлайн всего: 27
Гостей: 27
Пользователей: 0
» Вход на сайт

» Друзья сайта
Copyright MyCorp © 2024 Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru Каталог сайтов и статей iLinks.RU Каталог сайтов Bi0