Цель урока: Развивать грамматические навыки речи у учащихся. Задачи урока: 1.Развивать навыки аудирования. 2. Развивать навыки произношения. 3. Развивать грамматические навыки речи. 4.Повторить лексику по теме «Распорядок дня». Оборудование: мультимедийная установка, аудиомагнитофон.
Ход урока:
Начало урока:
Stand up, please! Good morning, pupils! I am going to be your teacher
today. My name is Natalya Nikolayevna. I am from Novovladimirovskaya and
work at school number 10. What is your name? (Знакомство с классом) I’ve got some presents for you. This is my present. What colour do you like? Take it, please. So, if we know each other’s names I’d like to recite a short poem: Good morning, good morning, Good morning to you. Good morning, my pupils, I’m glad to see you. Can you recite this poem altogether? Look at the screen and read after me: Pupils: Good morning, good morning, Good morning to you. Good morning, my teacher, I’m glad to see you. Объяснение темы урока: Let’s get down to work. What are we going to do today? Что мы будем делать сегодня? Мы повторим слова по теме «Мой распорядок дня». Мы попадём в дремучий грамматический лес. Вы услышите новую песню. Вы попробуете выполнить грамматическое задание. И если у нас всё получится, мы найдём дорогу из грамматической страны домой. Домашнее задание:
I’d like you to open your record-books. Write down your homework: page
187, exercises 5 and B. Итак, дома вы постараетесь выполнить упражнения 5
и В на странице 187. Are you ready? So, we start our trip. Фонетическая зарядка: I’d like you to open your books on page 172. Who can tell the Russian number, please? 172. Now find Exercise 5. Who can tell the number in Russian, please? 5. Listen to the tape and read after the speaker: (Упр. 5, стр. 172. Чтение различных форм глагола. Работа над произношением). Чтение упражнения. Please, read each one line. Объяснение нового материала и его закрепление. В этом упражнении вы встретили глаголы без окончаний и с окончанием единственного числа, когда глагол надевал тапочек. Open your books on page 184, please. Who can tell the Russian number, please? 184. Посмотрите на глагол do. Как он звучит, когда надевает тапок? Does. А знаете ли вы, что эти глаголы нужны для составления отрицательных предложений? Работа с презентацией Microsoft PowerPoint (авторская разработка учителя). Welcome to Grammar Forest. (Работа со слайдами) 1. Если хочешь отрицать, Должен правило ты знать: Если видишь слово is, Если видишь слово am, Если видишь слово are, Посмотри скорей сюда: am not is not are not Ты добавил слово not Стало всё наоборот: He is Tom. He is not Tom. I am happy. I am not happy. We are at home. We are not at home. Задание: Измените предложения по образцу. I am a good pupil. She is your friend. You are a farmer. (Работа со слайдами) 2. Если нету этих слов, Ты к другому будь готов: Ты возьми слова do not, Станет всё наоборот: I go to school. I do not go to school. We walk the dog. We do not walk the dog. You read books. You do not read books. They rest at 4 o’clock. They do not rest at 4 o’clock. Задание: Измените предложения по образцу. I speak English. We fly. We have a nice flat. You drive a car. (Работа со слайдами) 3. Но запомни-ка, дружок, Ты ещё один урок: Вдруг у этого глагола Буква –s в конце есть слова, Букву эту убирай И другое добавляй: does not Станет всё наоборот: He gets up at 7. He does not get up at 7. She plays tennis. She does not play tennis. It watches TV. It does not watch TV. Задание: Измените предложения по образцу. She lives in a hotel. Robin travels in time. He bakes bread. My sister plays the piano. (Работа со слайдами) 4. Есть глагол особенный, Он слегка расстроенный: She has breakfast. She does not have breakfast. Чередуем have и has. Вот и кончился наш лес. Задание: Измените предложения по образцу. He has a friend. She has dinner. It has four legs. Teacher: Well done! You really know English very well! I am very happy to work with you! Физкультминутка: Would you like to have a rest? Let’s do some exercises together: Please, stand up! Hands up! Hands down And slowly sit down. It’s late evening. Close your eyes. Sleep. It’s morning. Please get up. Brush your teeth. Wash your hands. Wash your eyes. Wash your face. Wash your ears. Go to school. Sit down, please. Read your books. Write, please. That’ll do, thank you. Психологическая разгрузка.
Now I’d like you to listen to a song. It’s called "Listen”. Can you
listen well and carefully? Вы умеете слушать хорошо и внимательно? Эта
песня учит прислушиваться к звукам за окном. Listen to the tape, please. Would you like to try to sing with me? Проверка готовности к выполнению домашнего задания. Подведение итогов урока. Выставление оценок. Would you open your books on page 187, please? Who can tell the Russian number, please? 187. (Учитель объясняет домашнее задание). Рефлексия урока.
Do you see these sheets of paper? If you like the lesson, show me the
green colour, please. If you don’t like it, show me the red one. Конец урока. Put your things together, please. The lesson is over.