Т  И  Н  Е  Й  Д  Ж  Е  Р  Ы

Для тех, кто учится и учит


Главная Мой профиль Выход                      Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | RSS
Четверг, 21.11.2024, 16:59:22
» МЕНЮ САЙТА
» ОТКРЫТЫЙ УРОК

 РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА

МАТЕМАТИКА

ИСТОРИЯ

ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

БИОЛОГИЯ

ГЕОГРАФИЯ

ФИЗИКА

АСТРОНОМИЯ

ИНФОРМАТИКА

ХИМИЯ

ОБЖ

ЭКОНОМИКА

ЭКОЛОГИЯ

ФИЗКУЛЬТУРА

ТЕХНОЛОГИЯ

МХК

МУЗЫКА

ИЗО

ПСИХОЛОГИЯ

КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО

ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА

АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ

» РУССКИЙ ЯЗЫК
МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА ЗНАНИЙ. 5 КЛАСС

ОРФОЭПИЯ

ЧАСТИ РЕЧИ


ТЕСТЫ В ФОРМАТЕ ОГЭ.
   5 КЛАСС


ПУНКТУАЦИЯ В ЗАДАНИЯХ И
  ОТВЕТАХ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
  РАБОТЫ.10 КЛАСС


КРОССВОРДЫ ПО РУССКОМУ
  ЯЗЫКУ
» ЛИТЕРАТУРА
ВЕЛИЧАЙШИЕ КНИГИ ВСЕХ
  ВРЕМЕН И НАРОДОВ


КОРИФЕИ ЛИТЕРАТУРЫ

ЛИТЕРАТУРА В СХЕМАХ И
  ТАБЛИЦАХ


ТЕСТЫ ПО ЛИТЕРАТУРЕ

САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ МИФЫ И
  ЛЕГЕНДЫ


КРОССВОРДЫ ПО ЛИТЕРАТУРЕ
» ИСТОРИЯ
» АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ.
  РАЗГОВОРНЫЕ ТЕМЫ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ РАБОТЫ
  ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ТЕСТЫ ПО ГРАММАТИКЕ
  АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА


ТЕМАТИЧЕСКИЙ КОНТРОЛЬ.
  9 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ ПО
  АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КРОССВОРДЫ ПО
  АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
» МАТЕМАТИКА - ЦАРИЦА НАУК
» БИОЛОГИЯ
» ГЕОГРАФИЯ
» ФИЗИКА
» Категории раздела
РУССКИЙ ЯЗЫК [380]
УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК [255]
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ [471]
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА [699]
УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА [264]
ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА [164]
МАТЕМАТИКА [307]
ИСТОРИЯ [318]
ФИЗИКА [218]
БИОЛОГИЯ [341]
ХИМИЯ [262]
ГЕОГРАФИЯ [180]
АСТРОНОМИЯ [57]
ИНФОРМАТИКА [200]
О Б Ж [195]
ЭКОНОМИКА [98]
ЭКОЛОГИЯ [146]
ФИЗКУЛЬТУРА [257]
МУЗЫКА [172]
ИЗО [191]
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА [638]
ТЕХНОЛОГИЯ [197]
ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА [371]
КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО [206]
АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ [134]
ПСИХОЛОГИЯ [69]
МХК [74]
ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ [65]

Hardware. Software
11.06.2010, 13:53:06

Учебно-методические задачи занятия: введение, закрепление, активизация англоязычного материала.

Целевая установка: ориентация на формирование развития навыков и умений иноязычной речевой деятельности (говорения — монологической, диалогической речи), чтения, письма; ориентация на овладение учащимися аспектами языка (произношением, лексикой, грамматикой); комплексные цели урока (обучение общению на иностранном языке, обучение познавательной деятельности с использованием иностранного языка).

Воспитательные цели занятия: воспитание цивилизованной личности, культуры мышления, общения и поведения.

Общеобразовательные цели занятия: познавательные, лингвострановедческие, развивающие; развитие лингвистического мышления.

Этапы урока:

  1. Организационный момент
  2. Лексическая зарядка
  3. Работа с текстом
  4. Выполнение интерактивного тестирования http://www.english-online.org.uk/specialcourse.htm?name=biz&link=bizcourse.htm
  5. Подведение итогов занятия. Выставление оценок.

Ход занятия

  1. Организационный момент
  2. Лексическая зарядка

A computer quiz.

Answer the questions. Use the glossary.

  1. What computer system makes it possible to send letters very quickly?
  2. What system allows computer users around the world to send and to obtain information?
  3. What programs provide colourful pictures and sound?
  4. What is the name of a computer-created "world", which seems almost completely real?
  5. What is a special term, which means "to obtain stored information from a computer's memory"?
  6. What do we call a disk on which a large quantity of information can be stored?
  7. What do you call a sudden, unexpected computer failure?
  8. What is the term for the electrical or electronic components of a computer?
  9. What do we call a large collection of data that is stored in a computer system?
  10. What is the term for a set of instructions secretly put into a computer that destroys the information stored in it and stops it from working normally?
  11. Where on the Internet can you look for information about products and services offered by a company or organisation?
  12. What is WWW?
  13. What store of information can you easily put into your pocket?
  14. What do we call a set of computer programs to control the operation of a computer?
  15. What kind of computer can you use on the plane?

Glossary:

access — to find information, especially on a computer

crash — a complete breakdown of a computer system or program

database — a large amount of information stored in computer system

E-mail (electronic mail) — a system that allows messages to be sent from one computer to another

floppy disk (diskette) — a small removable magnetic disc which is used to store data

hard disk — magnetic disk inside a computer that stores data and programs

hardware — electrical and mechanical parts of a computer system including the screen, the keyboard and the hard disk

laptop — a computer small enough to be held on one's knees for use

multimedia — the combination of sound, graphics and video to present information on a computer

software — programs that run a computer

the Internet — an international network of computers

virtual reality (VR) — the effect produced by using computer images to make places or situations look real when they are not

virus — program secretly introduced into a computer, which makes copies of itself and often damages other programs

web site (site) — a place on the Internet that gives you information about a particular subject or product

World Wide Web — the system (hat stores information for computer users around the world

Answers:

  1. e-mail
  2. Internet
  3. multimedia
  4. VR
  5. access
  6. hard disk
  7. crash
  8. hardware
  9. database
  10. virus
  11. website
  12. World Wide Web
  13. floppy disk (diskette)
  14. software
  15. laptop

3. Работа с текстом

1. Прочтите текст и объясните, как вы понимаете термины "аппаратное обеспечение” и "программное обеспечение”. Переведите текст.

HARDWARE, SOFTWARE AND FIRMWARE

The units that are visible in any computer are the physical components of a data processing system, or hardware. Thus, the input, storage, processing and control devices are hardware. Not visible is the software — the set of computer programs, procedures, and associated documentation that make possible the effective operation of the computer system. Software programs are of two types: systems software and applications software.

Systems software are the programs designed to control the operation of a computer system. They do not solve specific problems. They are written to assist people in the use of the computer system by performing tasks, such as controlling all of the operations required, to move data into and out of a computer and all of the steps in executing an application program. The person who prepares systems software is referred to as a systems programmer. Systems programmers are highly trained specialists and important members of the architectural team.

Applications software are the programs written to solve specific problems (applications), such as payroll, inventory control, and investment analysis. The word program usually refers to an application program, and the word programmer is usually a person who prepares applications software.

Firmware is a term that is commonly used to describe certain programs that are stored in ROM. Firmware often refers to a sequence of instructions (software) that is substituted for hardware. For example, in an instance where cost is more important than performance, the computer system architect might decide not to use special electronic circuits (hardware) to multiply two numbers, but instead write instructions (software) to cause the machine to accomplish the same function by repeated use of circuits already designed to perform addition.

Often programs, particularly systems software, are stored in an area of memory not used for applications software. These protected programs are stored in an area of memory called read-only memory (ROM), which can be read from but not written on.

2. Ответьте на вопросы, используя информацию текста.

  1. What is hardware?
  2. Give the definition of software.
  3. What are the types of software?
  4. What are systems software?
  5. What kind of tasks do systems software perform?
  6. Who prepares systems software?
  7. What are applications software?
  8. What problems do applications software solve?
  9. What is firmware?
  10. How can a computer system architect use firmware?

3. Найдите в тексте английские эквиваленты следующих словосочетаний:

Видимые устройства; система обработки данных; аппаратное обеспечение; набор компьютерных программ; соответствующая документация; эффективная работа; системное программное обеспечение; прикладное программное обеспечение; системный программист; платежная ведомость; переучет; анализ инвестиций; прикладная программа; работающий только в режиме чтения; постоянное запоминающее устройство; последовательность команд; в случае; производительность; электронная цепь; умножать числа; заставить машину выполнять ту же функцию; выполнять сложение.

4. Вспомните значение новых слов и попытайтесь перевести словосочетания, употребляемые с этими словами.

Architecture: communication architecture; computer architecture; disk architecture; microprocessor architecture; network architecture; security architecture; system architecture; virtual architecture.

Software: system software; application software; database software; disk software; educational software; game software; management software; simulation software.

Hardware: computer hardware; device hardware; display hardware; memory hardware; mouse hardware; network hardware; system hardware; video hardware.

Procedure: accounting procedure; computational procedure; control procedure; data-processing procedure; decision procedure; error-correcting procedure; formatting procedure; installation procedure; management procedure; solution procedure.

Protection: computer protection; data protection; device protection; display protection; error protection; hardware protection; software protection; resource protection; security protection; system protection; virus protection.

4. Выполнение интерактивного тестирования http://www.english-online.org.uk/specialcourse.htm?name=biz&link=bizcourse.htm (см тест ниже)

TEST

Look at these descriptions of computer software, and match them with the names of the software listed opposite. When you have matched all of them, click the button at the bottom of the page to check your score.

1. This software sits between your programs and your hardware and makes your computer work. This is the one bit of software that every computer must have

2. You use this to write letters, essays, or even books. This program is used more than any other program on most people's computer, and almost every desktop computer has this program. They can be small and smiple, or big and complicated, but they all really do the same thing.

3. You use this when you want to send a message to someone over the internet. you have to be careful who you give your address to, or this poor program might have to deal with hundreds and hundreds of messages you don't want!

4. This is what you are using to look at the English for Everybody website right now. It is used for surfing the world wide web and for seeing pictures and text on the internet.

5. This is the program you use when you want to make your own pictures, or make changes to your digital photographs. some of these programs are hard to learn how to use, but they are very useful.

6. Do you do a magazine for your club or your college? Then you need this program - even if you don't use it a lot, it is very useful for making birthday cards, or announcements about parties and other events.

7. You can use this to organize your music collection, or your books. These programs are very important to businesses, and you can be certain your name is on many government and business computers in one of these programs right now!

8. These files are how you can tell what is happening on a computer or a website. If your computer is not working properly, these are the files that the repairman will want to see.

  1. word processor
  2. drawing program
  3. database
  4. operating system
  5. log files
  6. web browser
  7. desktop publisher
  8. mail client
5.Подведение итогов занятия. Выставление оценок.
Категория: ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ | Добавил: tineydgers | Теги: открытый урок, в помощь учителю английского языка, Teachers, конспект урока, английский язык в школе, скачать бесплатно
Просмотров: 1780 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
» Поиск
» АСТРОНОМИЯ

УДИВИТЕЛЬНАЯ
  АСТРОНОМИЯ


ЗАГАДОЧНАЯ СОЛНЕЧНАЯ
  СИСТЕМА


АСТРОНОМИЯ В ВОПРОСАХ И
  ОТВЕТАХ


УДИВИТЕЛЬНАЯ
  КОСМОЛОГИЯ


КРОССВОРДЫ ПО АСТРОНОМИИ

» ИНФОРМАТИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
  ИНФОРМАТИКА


К УРОКАМ
  ИНФОРМАТИКИ


СПРАВОЧНИК ПО
  ИНФОРМАТИКЕ


ТЕСТЫ ПО ИНФОРМАТИКЕ

КРОССВОРДЫ ПО
  ИНФОРМАТИКЕ

» ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
  УРОКАМ В 7 КЛАССЕ


ТЕСТЫ. 9 КЛАСС

САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
  РАБОТЫ. 9 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
  ФОРМАТЕ ЕГЭ


ШКОЛЬНЫЕ ОЛИМПИАДЫ
   ПО ОБЩЕСТВОВЕДЕНИЮ

» ХИМИЯ
» ОБЖ

ЧТО ДЕЛАТЬ ЕСЛИ ...

РЕКОРДЫ СТИХИИ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
  УРОКАМ ОБЖ В 11 КЛАССЕ


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ ПО
  ОБЖ


ТЕСТЫ ПО ОБЖ. 10-11 КЛАССЫ

КРОССВОРДЫ ПО ОБЖ

» МХК И ИЗО

СОВРЕМЕННАЯ
  ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ИСКУССТВА


ВЕЛИКИЕ ТЕАТРЫ МИРА

САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ
  ПАМЯТНИКИ


МУЗЕЕВ МИРА

ВЕЛИКИЕ СОКРОВИЩА МИРА

СОКРОВИЩА РОССИИ

ИЗО-СТУДИЯ

КРОССВОРДЫ ПО МХК

» ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ

ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ. БАЗОВЫЙ
  УРОВЕНЬ. 10 КЛАСС


УДИВИТЕЛЬНАЯ ИСТОРИЯ
  ЗЕМЛИ


ИСТОРИЯ ОСВОЕНИЯ ЗЕМЛИ

ВЕЛИЧАЙШИЕ
  АРХЕОЛОГИЧЕСКИЕ ОТКРЫТИЯ


УДИВИТЕЛЬНЫЕ ОТКРЫТИЯ
  УЧЕНЫХ


РАЗВИВАЮШИЕ ЭКСПЕРИМЕНТЫ
  И ОПЫТЫ ПО
  ЕСТЕСТВОЗНАНИЮ


САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ
  НОБЕЛЕВСКИЕ ЛАУРЕАТЫ

» ГОТОВЫЕ СОЧИНЕНИЯ

РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА
  (на русск.яз.)


УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ПРИКОЛЫ ИЗ СОЧИНЕНИЙ

» ПАТРИОТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
» УЧИТЕЛЬСКАЯ
» МОСКВОВЕДЕНИЕ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ

ЗНАКОМИМСЯ С МОСКВОЙ

СТАРАЯ ЛЕГЕНДА О
  МОСКОВИИ


ПРОГУЛКИ ПО
  ДОПЕТРОВСКОЙ МОСКВЕ


МОСКОВСКИЙ КРЕМЛЬ

БУЛЬВАРНОЕ КОЛЬЦО

» ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ОБО ВСЕМ НА СВЕТЕ
» ПОЗНАВАТЕЛЬНО И ЗАНИМАТЕЛЬНО

ДИКОВИНКИ СО ВСЕГО МИРА

УДИВИТЕЛЬНАЯ ЛОГИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
  ПСИХОЛОГИЯ


МИНЕРАЛЫ И ДРАГОЦЕННЫЕ
  КАМНИ


УДИВИТЕЛЬНАЯ АРХЕОЛОГИЯ

ДИВНАЯ ПАЛЕОНТОЛОГИЯ

» БЕСЕДА ПО ДУШАМ С ТИНЕЙДЖЕРАМИ

МЕЖДУ НАМИ ДЕВОЧКАМИ

МЕЖДУ НАМИ МАЛЬЧИКАМИ

НАС ЖДЕТ ЭКЗАМЕН

» Статистика

Онлайн всего: 12
Гостей: 12
Пользователей: 0
» Вход на сайт

» Друзья сайта
Copyright MyCorp © 2024 Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru Каталог сайтов и статей iLinks.RU Каталог сайтов Bi0