Т  И  Н  Е  Й  Д  Ж  Е  Р  Ы

Для тех, кто учится и учит


Главная Мой профиль Выход                      Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | RSS
Четверг, 21.11.2024, 15:01:11
» МЕНЮ САЙТА
» ОТКРЫТЫЙ УРОК

 РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА

МАТЕМАТИКА

ИСТОРИЯ

ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

БИОЛОГИЯ

ГЕОГРАФИЯ

ФИЗИКА

АСТРОНОМИЯ

ИНФОРМАТИКА

ХИМИЯ

ОБЖ

ЭКОНОМИКА

ЭКОЛОГИЯ

ФИЗКУЛЬТУРА

ТЕХНОЛОГИЯ

МХК

МУЗЫКА

ИЗО

ПСИХОЛОГИЯ

КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО

ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА

АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ

» РУССКИЙ ЯЗЫК
МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА ЗНАНИЙ. 5 КЛАСС

ОРФОЭПИЯ

ЧАСТИ РЕЧИ


ТЕСТЫ В ФОРМАТЕ ОГЭ.
   5 КЛАСС


ПУНКТУАЦИЯ В ЗАДАНИЯХ И
  ОТВЕТАХ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
  РАБОТЫ.10 КЛАСС


КРОССВОРДЫ ПО РУССКОМУ
  ЯЗЫКУ
» ЛИТЕРАТУРА
ВЕЛИЧАЙШИЕ КНИГИ ВСЕХ
  ВРЕМЕН И НАРОДОВ


КОРИФЕИ ЛИТЕРАТУРЫ

ЛИТЕРАТУРА В СХЕМАХ И
  ТАБЛИЦАХ


ТЕСТЫ ПО ЛИТЕРАТУРЕ

САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ МИФЫ И
  ЛЕГЕНДЫ


КРОССВОРДЫ ПО ЛИТЕРАТУРЕ
» ИСТОРИЯ
» АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ.
  РАЗГОВОРНЫЕ ТЕМЫ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ РАБОТЫ
  ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ТЕСТЫ ПО ГРАММАТИКЕ
  АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА


ТЕМАТИЧЕСКИЙ КОНТРОЛЬ.
  9 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ ПО
  АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КРОССВОРДЫ ПО
  АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
» МАТЕМАТИКА - ЦАРИЦА НАУК
» БИОЛОГИЯ
» ГЕОГРАФИЯ
» ФИЗИКА
» Категории раздела
РУССКИЙ ЯЗЫК [380]
УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК [255]
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ [471]
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА [699]
УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА [264]
ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА [164]
МАТЕМАТИКА [307]
ИСТОРИЯ [318]
ФИЗИКА [218]
БИОЛОГИЯ [341]
ХИМИЯ [262]
ГЕОГРАФИЯ [180]
АСТРОНОМИЯ [57]
ИНФОРМАТИКА [200]
О Б Ж [195]
ЭКОНОМИКА [98]
ЭКОЛОГИЯ [146]
ФИЗКУЛЬТУРА [257]
МУЗЫКА [172]
ИЗО [191]
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА [638]
ТЕХНОЛОГИЯ [197]
ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА [371]
КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО [206]
АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ [134]
ПСИХОЛОГИЯ [69]
МХК [74]
ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ [65]

Hobbies
01.09.2011, 20:02:14

Цели:

социокультурный аспект – знакомство с различными увлечениями британских детей;

развивающий аспект – развитие способностей учащихся осуществлять продктивные речевые действия;

воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к увлечениям других людей;

учебный аспект – развитие умения читать с целью извлечения конкретной информации/с детальным пониманием, развитие умения аудировать с детальным пониманием.

сопутствующая задача – развитие умения говорить.

Программно-методическое обеспечение: В.В. Сафоновой для школ с углубленным изучением иностранных языков. Учеб. "English IV” авт. И.Н. Верещагиной, Т.А. Притыкиной.

Оборудование: компьютер

Презентация: иллюстрации к уроку, схемы, картинки.

Речевой материал:

продуктивный: лексический материал предыдущих уроков

грамматический – gerunds (I’m interested in + ing…; I’m fond of + ing…; I like + ing…). 

 

 

Ход урока

 

Pre – reading

Children like to talk about their hobbies in their free time.

What is a hobby?

What hobbies do you know?

Look at the pictures and say what things people usually collect.

Which of these proverbs can we refer to the title of the lesson?

 

A wolf in sheep’s clothing.

Easier said than done.

Never to late to learn.

Tastes differ.

To play with fire.

 

 

 

 

Match the following English proverbs with the Russian equivalents.

 

A wolf in sheep’s clothing.                        Играть с огнем.

Easier said than done.                                Учиться никогда не поздно.

Never to late to learn.                                 Волк в овечьей шкуре.

Tastes differ.                                               О вкусах не спорят.

To play with fire.                                        Легче сказано, чем сделано.

 

 

Reading

Helen likes writing letters. She says she’s never bored with it. It’s interesting for her to hear news from her pen pals.

Here is one of her letters.

 

1. What hobby does she write about?

 

Before reading.

Pay attention how to write letters.

Write the address in the top right – hand corner of the first page. First comes the number of the house, then the name of the street and the name of the town and the state. Write the date under the address.

         Look at the greeting at the beginning of the letter. It’s "Dear Maria”. And the ending of the letter is "Remember me to your parents

Love, Helen ”.

 

                                                      25 Station Road

Los Angeles, California, 90023

                                                  June 23, 2008

 

                   Dear Maria,

         I’m sorry I haven’t written so long. I was very busy last month but now school is over and I can write a letter to you. Things are going well for me. I’m learning a lot in my French class and I feel better about speaking French now. Last night I think I even spoke French when I was sleeping! But I still have some problems, you know.

         In your last letter you asked me to write a few words about my hobbies. Well, I’m fond of reading. It’s very exciting. I’ve got a very good collection of books at home and I’m really proud of it. I can’t say my collection is thematic. I’ve got different books: fiction and historical novels. I’ve got many books about animals and birds. I also have books which can tell you about different countries and lands. I think many people can say that their hobby is reading and I am sure it is easy to explain why. We learn when we read books.

         Whatever you do, wherever you go, you’ll always need a true friend and a good teacher. This friend and the teacher for you is the book. I’ve already read many books. Some of them are very interesting indeed; some are boring. Some of them are easy to read, and some are difficult to understand. But I usually read all of them up to the end. As I have already said my collection of books at home is good, but I often go to the library and take books to read there. My favorite books are about animals.

         Now I really think I’m finishing. Sorry for such a long letter!

 

 

Remember me to your parents

  Love, Helen

 

 

 

2. Do you agree or disagree with each statement. Prove your point of view using the text.

 

Helen is learning English.

She has got detective stories in her library at home.

Her favorite books are historical novels.

Helen doesn’t go to the library.

She has written a long letter to Maria.

 

3. Helen has her own opinion about books.

Does Helen’s opinion justify yours? Finish the following sentences.

 

When we read books we…

Books are your… and…

Some of the books are… but some of them are…

Some of the books are…, some are…

4. Here are two poems: the first poem is by Adelaide Love and the second one is by J. Jamroz.

What are these poems about?

Could Helen write the same about her hobbies?

 

A book, I think, is very like                     Everybody has a hobby

A little golden door,                                 And we’ve got a common one.

That takes me into places                        English does attract us

Where I’ve never been before.                 More than stamps and actors.

 

It leads me into fairyland                         And, it is great fun!

Or countries strange and far.                   Learning English, learning English,

And, best of all, the golden door             That’s the hobby that we share.

Always stands ajar.                                  We are fond of learning English

Which is spoken everywhere.

      (by Adelaide Love)                                                        ( by J. Jamroz.)

3. How many hobbies has Helen really got? What are they? Why do you think so? (reading books, writing letters, learning foreign languages: English, French ).

4. What words of the poems can you use to give titles?

 

Pre – listening

British children often write letters to different newspapers and magazines.

Who could write this letter: a boy or a girl?

Before listening guess:

Formula 1

a) a pop group   b) motor racing   c) a shop

2) Fernando Alonso

a) a film star   b) a famous football player   c) a driver

 

IV. Listening

 

1. While listening tick hobbies:

football, theatre, motor cars, reading, collecting stamps, music.

 

         (Hi, my name is Jack and) I’m going to talk to you about my hobbies. I’m interested in motor cars. My brother, Nick, has a car and I like to help him in the garage. By the way I enjoy watching motor racing. I’m really into Formula 1. My favorite driver is Fernando Alonso.

         I’m fond of collecting stamps. It’s relaxing. I have about a hundred stamps from different countries. I have got a favorite stamp. This is a stamp of Elvis Presley. He was a famous rock-n-roll singer. We call him "The King” of rock-n-roll! I keep my stamps on the walls of my room. My father travels a lot and sometimes he brings stamps to me. This summer he is going to China.

         I also like listening to music. I don’t really have a favorite group or a singer. If the music is good, I don’t care if it’s rock, pop or heavy metal. I’m not interested in anyone special.

 

Choose and read aloud the sentences which are true to the letter.

Jack has a car.

He is really into Formula 1.

He is fond of driving cars.

His hobby is collecting stamps.

He likes listening to Elvis Presley.

 

V. Post – listening

Here are the possible ways to say about your hobbies and feelings.

My hobby is + ing…                                It’s interesting.

I’m fond of + ing…                                  It’s exciting

I’m interested in + ing…                         It’s amusing

I also like + ing…                                              It’s relaxing

VI. Conclusion Fernando Alonso

At the lesson we have read, listened and discussed the texts. People’s hobbies are really different and useful. We also revised the Gerund.

 

VII. Home task:

write a composition about your hobby (hobbies).

tell your classmates about your hobby (hobbies).

tell your classmates about the hobby you would like to take up.

 

Use the questions.

Have you got a hobby (hobbies)?

Can you say that your hobby (hobbies) unusual?

Is/are hobby (hobbies) sporting or non-sporting?

Why did you choose it (them) as a hobby (hobbies)?

What was / were hobby (hobbies) when you were little?

Категория: ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ | Добавил: Олівець | Теги: немецкий, lessons, английский язык в школе, Конспект урока по иностранному язык, преподавание иностранного, учителю иностранного языка, english
Просмотров: 1429 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
» Поиск
» АСТРОНОМИЯ

УДИВИТЕЛЬНАЯ
  АСТРОНОМИЯ


ЗАГАДОЧНАЯ СОЛНЕЧНАЯ
  СИСТЕМА


АСТРОНОМИЯ В ВОПРОСАХ И
  ОТВЕТАХ


УДИВИТЕЛЬНАЯ
  КОСМОЛОГИЯ


КРОССВОРДЫ ПО АСТРОНОМИИ

» ИНФОРМАТИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
  ИНФОРМАТИКА


К УРОКАМ
  ИНФОРМАТИКИ


СПРАВОЧНИК ПО
  ИНФОРМАТИКЕ


ТЕСТЫ ПО ИНФОРМАТИКЕ

КРОССВОРДЫ ПО
  ИНФОРМАТИКЕ

» ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
  УРОКАМ В 7 КЛАССЕ


ТЕСТЫ. 9 КЛАСС

САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
  РАБОТЫ. 9 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
  ФОРМАТЕ ЕГЭ


ШКОЛЬНЫЕ ОЛИМПИАДЫ
   ПО ОБЩЕСТВОВЕДЕНИЮ

» ХИМИЯ
» ОБЖ

ЧТО ДЕЛАТЬ ЕСЛИ ...

РЕКОРДЫ СТИХИИ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
  УРОКАМ ОБЖ В 11 КЛАССЕ


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ ПО
  ОБЖ


ТЕСТЫ ПО ОБЖ. 10-11 КЛАССЫ

КРОССВОРДЫ ПО ОБЖ

» МХК И ИЗО

СОВРЕМЕННАЯ
  ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ИСКУССТВА


ВЕЛИКИЕ ТЕАТРЫ МИРА

САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ
  ПАМЯТНИКИ


МУЗЕЕВ МИРА

ВЕЛИКИЕ СОКРОВИЩА МИРА

СОКРОВИЩА РОССИИ

ИЗО-СТУДИЯ

КРОССВОРДЫ ПО МХК

» ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ

ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ. БАЗОВЫЙ
  УРОВЕНЬ. 10 КЛАСС


УДИВИТЕЛЬНАЯ ИСТОРИЯ
  ЗЕМЛИ


ИСТОРИЯ ОСВОЕНИЯ ЗЕМЛИ

ВЕЛИЧАЙШИЕ
  АРХЕОЛОГИЧЕСКИЕ ОТКРЫТИЯ


УДИВИТЕЛЬНЫЕ ОТКРЫТИЯ
  УЧЕНЫХ


РАЗВИВАЮШИЕ ЭКСПЕРИМЕНТЫ
  И ОПЫТЫ ПО
  ЕСТЕСТВОЗНАНИЮ


САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ
  НОБЕЛЕВСКИЕ ЛАУРЕАТЫ

» ГОТОВЫЕ СОЧИНЕНИЯ

РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА
  (на русск.яз.)


УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ПРИКОЛЫ ИЗ СОЧИНЕНИЙ

» ПАТРИОТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
» УЧИТЕЛЬСКАЯ
» МОСКВОВЕДЕНИЕ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ

ЗНАКОМИМСЯ С МОСКВОЙ

СТАРАЯ ЛЕГЕНДА О
  МОСКОВИИ


ПРОГУЛКИ ПО
  ДОПЕТРОВСКОЙ МОСКВЕ


МОСКОВСКИЙ КРЕМЛЬ

БУЛЬВАРНОЕ КОЛЬЦО

» ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ОБО ВСЕМ НА СВЕТЕ
» ПОЗНАВАТЕЛЬНО И ЗАНИМАТЕЛЬНО

ДИКОВИНКИ СО ВСЕГО МИРА

УДИВИТЕЛЬНАЯ ЛОГИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
  ПСИХОЛОГИЯ


МИНЕРАЛЫ И ДРАГОЦЕННЫЕ
  КАМНИ


УДИВИТЕЛЬНАЯ АРХЕОЛОГИЯ

ДИВНАЯ ПАЛЕОНТОЛОГИЯ

» БЕСЕДА ПО ДУШАМ С ТИНЕЙДЖЕРАМИ

МЕЖДУ НАМИ ДЕВОЧКАМИ

МЕЖДУ НАМИ МАЛЬЧИКАМИ

НАС ЖДЕТ ЭКЗАМЕН

» Статистика

Онлайн всего: 32
Гостей: 32
Пользователей: 0
» Вход на сайт

» Друзья сайта
Copyright MyCorp © 2024 Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru Каталог сайтов и статей iLinks.RU Каталог сайтов Bi0