Цели:
Практическая: 1) ознакомить и закрепить лексический и грамматический материал
(конструкция there is, are)
2)
совершенствовать фонетические и лексические навыки
3)
формировать навыки устной монологической речи
Образовательная:
повышать филологический кругозор учащихся
Развивающая:
развивать психические процессы
(память,
внимание, речь).
Воспитательная:
воспитывать уважительное отношение к малой Родине.
Оборудование:
опорные схемы, раздаточный материал.
Структура
урока:
Орг.
момент
Постановка
целей
Речевая
зарядка
Семантизация
лексики:
а)
поиск интернациональных слов;
б)
фонетическая отработка слов;
в)
нахождение эквивалентов.
4.
Ознакомление с конструкцией «there
is, are»:
а)
объяснение правил;
б)
фон, отработка конструкции;
в)
выполнение упражнений на подстановку;
г)
выполнение упражнений на расширение;
д) игра «Тhere is, are»;
е)
построение предложений с конструкцией «there is, are».
5.
Подведение итогов.
Оценка
деятельности учащихся.
Информация о домашнем задании.
Good morning boys and girls!
Take your seats. Who is on duty today? Stand up, please. What is your name? What
date is it today? What day is it today? Who is absent today? Thank you very
much. Sit down, please.
And now answer my questions.
Questions for girls:
Do you have a doll?
Do you like to cook?
Do you like flowers?
Do you a sister?
Questions for girls boys:
Do you like sports?
Do you have a dog?
Do you go to school?
Do you have a family?
Boys, now I will show you some
words and you should translate them. Of course, if you know. Girls, you should
just to repeat after me.
Church
Theatre
Stadium
Supermarket
Park
Cinema
School
Pet shop
Computer center
Swimming-pool
Well done! Bow I will give you
the task. You should match a word with the transcription.
Сегодня
на уроке мы с вами узнаем о том, как правильно сказать по-английски, что что-то
где-то находится. Для этого нам понадобится конструкция «there is, are». Repeat
after me, please. Переводится она как «есть, имеется, находится».
Now I will give tables with
the rule for boys and some gr. sentences for girls. You should read it and then
you are to tell me the rules of using the construction «there is, are».
OK. Who can retell the rules?
Let's read the next sentences:
There is a park in our town.
There are some schools in our
town.
There is no cinema in our
town.
Is there a pet shop in our
town?
Are there any supermarkets in
our town?
Yes, there is.
No, there is not.
Yes, there are.
No, there are not.
Well done! Now I will give you
the next task. Girls, you are to choose IS or ARE. Boys, you are to correct the
mistakes.
E. g. There (is, are) a park
in our town.
There is a parks in our town.
Look at the blackboard,
please. You see a sentence: There is a … book on the table. You should put in
an adjective after the word «book».
Now let's play! There is
something in my hand. You are to name it.
The last task for you. Try to
tell something using these words and «there is, are».
Thank you for the lesson. You
have some marks. They are … H/w: You should write down 4 sentences about your
town. The lesson is over. Good bye. |