школаС  У  П  Е  Р  Т  И  Н  Е  Й  Д  Ж  Е  Р  Ыучитель

Д Л Я    Т Е Х,    К Т О    У Ч И Т С Я    И    У Ч И Т
Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | RSS  Главная | Мой профиль | Выход                        Понедельник, 05.12.2016, 11:35:16

РЕФЕРАТЫ  СОЧИНЕНИЯ  ТЕСТЫ  ЗАНИМАТЕЛЬНЫЙ УРОК  ЭКЗАМЕНЫ  ВЕЛИКОЛЕПНАЯ СОТНЯ  РОДИТЕЛЬСКОЕ СОБРАНИЕ

МЕНЮ САЙТА
ОТКРЫТЫЙ УРОК

РУССКИЙ ЯЗЫК

УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА

МАТЕМАТИКА

ИСТОРИЯ

ФИЗИКА

БИОЛОГИЯ

ХИМИЯ

ГЕОГРАФИЯ

АСТРОНОМИЯ

ИНФОРМАТИКА

ОБЖ

ЭКОНОМИКА

ЭКОЛОГИЯ

ФИЗКУЛЬТУРА

МУЗЫКА

ИЗО

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

ТЕХНОЛОГИЯ

ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА

КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО

АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ

ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

ПСИХОЛОГИЯ

МХК

ОСНОВЫ ПРАВА

РУССКИЙ ЯЗЫК

СПРАВОЧНИК ПО РУССКОМУ
   ЯЗЫКУ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ


МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА
   ЗНАНИЙ. 5 КЛАСС


ТЕСТЫ В ФОРМАТЕ ГИА.
   5 КЛАСС


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ РАБОТЫ.
   10 КЛАСС


КРОССВОРДЫ ПО РУССКОМУ
   ЯЗЫКУ

ИСТОРИЯ
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ШКОЛЬНИКА
   АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК"


ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ
   РАЗГОВОРНЫЕ ТЕМЫ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ РАБОТЫ
   ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ПРАВИЛА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ
   АНГЛИЙСКИХ АРТИКЛЕЙ


ТЕСТЫ ПО ГРАММАТИКЕ
   АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА


ТЕМАТИЧЕСКИЙ КОНТРОЛЬ.
   9 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КРОССВОРДЫ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

МАТЕМАТИКА - ЦАРИЦА НАУК
БИОЛОГИЯ
ГЕОГРАФИЯ
ФИЗИКА
АСТРОНОМИЯ

УДИВИТЕЛЬНАЯ
   АСТРОНОМИЯ


ЗАГАДОЧНАЯ СОЛНЕЧНАЯ
   СИСТЕМА


АСТРОНОМИЯ В ВОПРОСАХ И
   ОТВЕТАХ


ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   АСТРОНОМИЯ В КАРТИНКАХ


УДИВИТЕЛЬНАЯ
   КОСМОЛОГИЯ


КРОССВОРДЫ ПО
   АСТРОНОМИИ

ХИМИЯ
Категории раздела
РУССКИЙ ЯЗЫК [419]
УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК [258]
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ [502]
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА [700]
УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА [264]
ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА [190]
МАТЕМАТИКА [318]
ИСТОРИЯ [326]
ФИЗИКА [233]
БИОЛОГИЯ [368]
ХИМИЯ [262]
ГЕОГРАФИЯ [207]
АСТРОНОМИЯ [67]
ИНФОРМАТИКА [214]
О Б Ж [213]
ЭКОНОМИКА [98]
ЭКОЛОГИЯ [147]
ФИЗКУЛЬТУРА [266]
МУЗЫКА [186]
ИЗО [219]
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА [830]
ТЕХНОЛОГИЯ [197]
ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА [371]
КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО [207]
АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ [169]
ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ [13]
ПСИХОЛОГИЯ [69]
МХК [73]
ОСНОВЫ ПРАВА [63]
Статистика

Онлайн всего: 32
Гостей: 32
Пользователей: 0
Форма входа

Главная » Файлы » ОТКРЫТЫЙ УРОК » ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

In the World of Animals. Урок английского языка в 3 классе
17.05.2011, 12:03:03

Цели:

  • развитие навыков монологической речи, аудирования, чтения;
  • закрепление грамматических навыков: количественные и порядковые числительные; глагол must;
  • развитие логического мышления;
  • воспитание любви к животным и милосердия.

 Оборудование: магнитофон, LCD проектор, карточки с рисунками по теме «Animals», рисунки учащихся (любимые игрушки и животные), карточки.

ХОД УРОКА

T: Good morning, girls and boys. Do you like animals? What animals do you like? Why do you like them?

P: I like cats because they are fluffy.

T: Today we are going to talk about animals and about our favourite toys. Then we will go to the world of animals. I think you will like this trip to the world of animals. But first of all  you must listen to riddles and say what animal it is.

Riddles.

  1. It is big. It is grey, strong, cruel. It can run, jump. It likes meat. (А wolf)
  2. It is fat. It is big, brown. It can run, climb. It lives in the forest. It likes honey, sugar, sweets. (А bear)
  3. It is not big, not small. It is cunning, orange. It has long tail. It likes mice, chickens, hares. (А fox)
  4. It is grey in summer and it is white in winter. It can run and jump. It has long ears, small tail. It likes carrots, cabbages. (А hare)
  5. It is not small, not big. It is black and white. It likes milk. It can run, jump, climb. It lives in the house. (А cat)
  6. It is my friend. It is big and brave. It likes bones, soup, meat. It barks "bow-wow, bow-wow”. (А dog)
  7. I am big. I am green. My tail is big. I can swim. I live in the jungle. I eat fish and monkeys. (А crocodile)
  8. I am small. I have two legs, but no ears. I can jump. I can swim. I eat flies. (А frog)
  9. I have no legs. I can’t walk. I can swim. I have a tail. (А snake)

T: Thank you. We are in the world of animals.

A lot of animals live in this world. Look at the screen and say    which animal is the first (second-tenth) one?

P: The first animal is a cow. (А horse, a wolf, a panda, a dog, a fox, an elephant, a crocodile, a tiger)

T: Ten.  What animal is the tenth one? You should ask questions and guess what animal it is.

P: Is …
Can …
Has …
Does …

T: Yes, it is a parrot. Do you want to know her name? Her name is Polly. Polly has tasks for you. Parrots like to count. The first Polly’s task. Say in words: 21, 12, 33, 46, 100, 156, 272, 88, 56, 77, 94, 25, 11, 3, 80.
The second Polly’s task. Listen and choose the right answer.

1. a) 30                     2. a) 12              3. a) 57           4. a) 2           5. a) 122
    b) 35                         b) 20                 b) 67               b) 31             b) 231
    c) 13                         c)  2                  c) 87                c) 22             c) 452

6. a) 884                 7. a) 67           8. a) 11                 9. a) 15         10. a) 41
    b) 384                     b) 16               b) 100                   b) 55              b) 51
    c) 984                     c) 60               c) 87                     c) 50               c) 61

The next Polly’s task. Say in words: 1-й, 2-й, 10-й, 21-й, 43-й, 56-й, 42-й, 3-й, 16-й, 20-й.

Read and choose the right answer. 

1. a) twelve         2. a) fifteen        3. a) tventy     4. a) thirteen     5. a) eihgt
    b) twelwe            b) fiveteen          b) twenty        b) thirten          b) eight

T: Children, we have presents for Polly. Let’s tell her about our favourite toys. (рисунки учащихся)

P1: This is a doll. Her name is Marina. She is nice, beautiful. She has blue eyes. She has yellow, long hair. She has little, red mouth. She can say "Ma-ma”. She likes to eat bananas. She likes to drink milk and juice.

P2: This is cow. It is big and brown. It has big eyes. It has two left legs and two right legs. It has a tail. It can run, jump. It likes bread, leaves, grass. A cow gives us milk.

T: Polly has a favourite toy, too. Please listen about her toy and answer the questions. 

– I have got a toy. It is a cat. His name is Persik. He is orange. He is big. He has got a big body, a long tail, long legs, long hair. He is two years old. He is nice and fluffy. He likes to eat meat. He doesn’t like to eat porridge. He likes to drink milk. He doesn’t like to drink water. He can run and jump, climb very well. He can’t dance or sing, but he is very clever. He is my friend. I like to play with Persik. He likes to play with a ball. I teach my cat to answer to his name. I look after him.

– What is the cat’s name?
– What colour is it?
– What does it like to eat?
– What does it like to drink?
– What can it do?
– What can’t it do?
– Is he big?
– What does he like to play with?
– Who looks after Persik?

 T: Polly has a friend. Her friend is a squirrel. Now use the right word for each gap and read the text about her friend. (карточки)

This is a … . He is … . He is … . His … is short.
His … is long.
He has got four … , two … legs and two … legs.
He has got a small …, little … and … . He likes … .
He can … , … .
He lives in the … .
He sees with his … .
He eats with his … .
He smells with his … .
He walks with his … and … .
He hears with his … .

T: Parrots like nice things. Our Polly is very clever. She has a nice picture "Summer in the village”. What animals can you see in the picture?

P: We can see a dog. (А cow, a sheep, a cat, geese, hens, a cock, a magpie, a raven, a goat, birds)

T: Which animal do you like and why?

P: I like a dog because it is big, fluffy and clever.

T: Polly has the Red Book. Do you know about this book? Why is it red? What animals are there in the Red Book?
There are bats, woodpeckers. There is a brown bear, a stoat, a ground squirrel, a hedgehog and other animals. We must protect these animals.

T: Children, we talked about wild and domestic animals. What must and mustn’t we do? 

  • look after my pet
  • feed my pet
  • feed birds in winter
  • play with animals
  • take a dog for a walk
  • love pets
  • give sweets to pets
  • feed animals at the zoo
  • hurt animals

P1: I must look after my pet.

P2: We mustn’t hurt animals.

T: Children, you were brilliant today. Thank you for the lesson.

Категория: ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ | Добавил: Олівець | Теги: немецкий, lessons, Конспект урока по иностранному язык, английский язык в школе, преподавание иностранного, english, учителю иностранного языка
Просмотров: 764 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/2

Поиск

ИНФОРМАТИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   ИНФОРМАТИКА


СПРАВОЧНИК ПО
   ИНФОРМАТИКЕ ДЛЯ
   СТАРШЕКЛАССНИКОВ


РЕШЕНИЕ ТИПОВЫХ ЗАДАЧ
   ПО ИНФОРМАТИКЕ


ТЕСТЫ ПО ИНФОРМАТИКЕ

КОМПЬЮТЕР И ИНТЕРНЕТ
   В ВОПРОСАХ И ОТВЕТАХ


КРОССВОРДЫ ПО
   ИНФОРМАТИКЕ

ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
   УРОКАМ В 7 КЛАССЕ


ТЕСТЫ. 9 КЛАСС

САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
   РАБОТЫ. 9 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
   ФОРМАТЕ ЕГЭ

ЭКОНОМИКА

ЭКОНОМИКА. НЕОБХОДИМЫЕ
   ЗНАНИЯ


КРОССВОРДЫ ПО
   ЭКОНОМИКЕ

ОБЖ

ЧТО ДЕЛАТЬ ЕСЛИ ...

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ШКОЛЬНИКА
   "ЧРЕЗВЫЧАЙНЫЕ СИТУАЦИИ"


СВОД ПРАВИЛ ЮНОГО
   ВЕЛОСИПЕДИСТА


РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
   УРОКАМ ОБЖ В 11 КЛАССЕ


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ ПО
   ОБЖ


ТЕСТЫ ПО ОБЖ.
   10-11 КЛАССЫ


КРОССВОРДЫ ПО ОБЖ

ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ

ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ. БАЗОВЫЙ
   УРОВЕНЬ. 10 КЛАСС


УДИВИТЕЛЬНАЯ ИСТОРИЯ
   ЗЕМЛИ


ИСТОРИЯ ОСВОЕНИЯ ЗЕМЛИ

УДИВИТЕЛЬНЫЕ ОТКРЫТИЯ

РАЗВИВАЮШИЕ
   ЭКСПЕРИМЕНТЫ И ОПЫТЫ
   ПО ЕСТЕСТВОЗНАНИЮ


КАКИЕ ОТКРЫТИЯ В МИРЕ
   НАУКИ И ТЕХНИКИ
   ПРЕДСКАЗАЛИ ПИСАТЕЛИ

МХК

СОВРЕМЕННАЯ
   ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ИСКУССТВА


КРОССВОРДЫ ПО МХК

ПАТРИОТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
УЧИТЕЛЬСКАЯ
МОСКВОВЕДЕНИЕ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ

ЗНАКОМИМСЯ С МОСКВОЙ

СТАРАЯ ЛЕГЕНДА О
   МОСКОВИИ


ПРОГУЛКИ ПО
   ДОПЕТРОВСКОЙ МОСКВЕ


МОСКОВСКИЙ КРЕМЛЬ

ПЕТЕРБУРГОВЕДЕНИЕ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ

ИСТОРИЯ САНКТ-ПЕТЕРБУРГА

ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ
   САНКТ-ПЕТЕРБУРГА

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ОБО ВСЕМ НА СВЕТЕ
ПОЗНАВАТЕЛЬНО И ЗАНИМАТЕЛЬНО

ДИКОВИНКИ СО ВСЕГО МИРА

УДИВИТЕЛЬНАЯ ЛОГИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   ПСИХОЛОГИЯ


МИНЕРАЛЫ И ДРАГОЦЕННЫЕ
   КАМНИ


УДИВИТЕЛЬНАЯ АРХЕОЛОГИЯ

ДИВНАЯ ПАЛЕОНТОЛОГИЯ

БЕСЕДА ПО ДУШАМ С ТИНЕЙДЖЕРАМИ

МЕЖДУ НАМИ ДЕВОЧКАМИ

МЕЖДУ НАМИ МАЛЬЧИКАМИ

НАС ЖДЕТ ЭКЗАМЕН

ПОДРОСТКАМ О
   ПЕРЕХОДНОМ ВОЗРАСТЕ


РУКОВОДСТВО ДЛЯ
   ТИНЕЙДЖЕРОВ, У КОТОРЫХ
   "ТРУДНЫЕ" РОДИТЕЛИ

НАШИ ДРУЗЬЯ










ЖЕНСКИЕ ХОББИ

ВНИМАНИЕ
УВАЖАЕМЫЕ ГОСТИ!
Наш сайт обновляется ежедневно. заходите к нам чаще, будем рады.
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Copyright MyCorp © 2016
    Яндекс.Метрика Яндекс цитирования Рейтинг@Mail.ru TOP.zp.ua Каталог сайтов и статей iLinks.RU Каталог сайтов Bi0