Цель: развитие умений и навыков устной речи.
Задачи:
- активизировать изученную лексику;
- совершенствовать умение читать про себя;
- учить составлять микро-диалоги, используя
опорные фразы.
- Презентацию скачивайте вверху страницы
Ход урока
Этап урока |
Содержание |
Режим работы |
Время |
I |
Организационный момент. |
Приветствие. Объявление темы,
задач. |
T – Cl |
1 мин. |
II |
Фонетическая зарядка. |
Read the words after the teacher and
match the words and the
pictures. |
Wh cl |
4 мин. |
III |
Основная часть. |
Активизация активной лексики. |
- What characteristics are necessary for the following jobs?
|
Pairs
T – Cl |
4 мин.
4 мин. |
Работа с текстами. |
Read the texts and guess the jobs.- Steve Brown is from Scotland. He works in the fields. He has
many cows and pigs. He
takes care of his domestic animals. He is responsible and
independent. His family helps
him. What is he? (a farmer)
- Kate Smith lives in London. She is loving, sociable and
clever. She teaches 10-year old
pupils. She loves children. She gets on well with them. What is
she? (a teacher)
|
Ind. work |
7 мин. |
Проверка домашнего задания. |
Riddles about jobs. Tell your
classmates about anу job.
Let them guess what it is. |
Wh cl |
6 мин. |
Обучение составлению
микро-диалогов с использованием опорных фраз. |
Complete the dialogue and act it out.
|
Pairs |
10 мин |
IV |
Заключительная часть. |
|
T – Cl |
2 мин. |
V |
Подведение итогов. |
|
T – Cl |
2 мин. |
|