Т  И  Н  Е  Й  Д  Ж  Е  Р  Ы

Для тех, кто учится и учит


Главная Мой профиль Выход                      Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | RSS
Среда, 24.04.2024, 02:35:52
» МЕНЮ САЙТА
» ОТКРЫТЫЙ УРОК

 РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА

МАТЕМАТИКА

ИСТОРИЯ

ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

БИОЛОГИЯ

ГЕОГРАФИЯ

ФИЗИКА

АСТРОНОМИЯ

ИНФОРМАТИКА

ХИМИЯ

ОБЖ

ЭКОНОМИКА

ЭКОЛОГИЯ

ФИЗКУЛЬТУРА

ТЕХНОЛОГИЯ

МХК

МУЗЫКА

ИЗО

ПСИХОЛОГИЯ

КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО

ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА

АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ

» РУССКИЙ ЯЗЫК
МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА ЗНАНИЙ. 5 КЛАСС

ОРФОЭПИЯ

ЧАСТИ РЕЧИ


ТЕСТЫ В ФОРМАТЕ ОГЭ.
   5 КЛАСС


ПУНКТУАЦИЯ В ЗАДАНИЯХ И
  ОТВЕТАХ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
  РАБОТЫ.10 КЛАСС


КРОССВОРДЫ ПО РУССКОМУ
  ЯЗЫКУ
» ЛИТЕРАТУРА
ВЕЛИЧАЙШИЕ КНИГИ ВСЕХ
  ВРЕМЕН И НАРОДОВ


КОРИФЕИ ЛИТЕРАТУРЫ

ЛИТЕРАТУРА В СХЕМАХ И
  ТАБЛИЦАХ


ТЕСТЫ ПО ЛИТЕРАТУРЕ

САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ МИФЫ И
  ЛЕГЕНДЫ


КРОССВОРДЫ ПО ЛИТЕРАТУРЕ
» ИСТОРИЯ
» АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ.
  РАЗГОВОРНЫЕ ТЕМЫ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ РАБОТЫ
  ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ТЕСТЫ ПО ГРАММАТИКЕ
  АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА


ТЕМАТИЧЕСКИЙ КОНТРОЛЬ.
  9 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ ПО
  АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КРОССВОРДЫ ПО
  АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
» МАТЕМАТИКА - ЦАРИЦА НАУК
» БИОЛОГИЯ
» ГЕОГРАФИЯ
» ФИЗИКА
» Категории раздела
РУССКИЙ ЯЗЫК [380]
УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК [255]
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ [471]
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА [699]
УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА [264]
ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА [190]
МАТЕМАТИКА [307]
ИСТОРИЯ [318]
ФИЗИКА [233]
БИОЛОГИЯ [341]
ХИМИЯ [262]
ГЕОГРАФИЯ [180]
АСТРОНОМИЯ [57]
ИНФОРМАТИКА [214]
О Б Ж [195]
ЭКОНОМИКА [98]
ЭКОЛОГИЯ [146]
ФИЗКУЛЬТУРА [257]
МУЗЫКА [172]
ИЗО [191]
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА [638]
ТЕХНОЛОГИЯ [197]
ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА [371]
КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО [206]
АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ [134]
ПСИХОЛОГИЯ [69]
МХК [74]
ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ [65]

Канада
26.04.2011, 22:16:56

Вид урока: комбинированный.

Цели:

а) учебный аспект: обучение диалогической речи.

б) познавательный аспект: ребята знакомятся с достопримечательностями Канады, её историей и культурными ценностями.

 Оборудование: компьютер с мультимедийным  просмотром (большим экраном).

Задачи урока: 1) повторить изученный материал по теме "Канада";

                         2) составить диалог по теме "В отеле".

Ход урока:

Teacher: (слайд 1) Today we are going to speak about one of the biggest and the most beautiful countries in the world. Tell me, please, what things or people do you associate with Canada? (Pupils respond)

Teacher: (слайд 2) Now answer the questions about Canada. The map will help you.

Where is Canada situated and what countries does it border on? What oceans is the country washed by? What are Canada's biggest rivers and lakes? How can you characterize the relief of the country? Has it got any mountain ranges? Where do most of the Canadian population live? (Pupils respond)

Teacher: (слайд 3) What are the symbols of Canada? (Pupils respond)

(flag) Do you know what the red and the white colors mean?

Pupil 1:  History records that in the First Crusade Bohemund I, a Norman lord, had red crosses cut from his mantles and distributed to the 12,000 crusaders, who wore them as a distinctive badge on their garments. In subsequent crusades, each nation was distinguished by a cross of a different colour. France long had a red cross on its banners while England used a white cross. Time and again in history red and white are found as the colours of France or of England. Red and white were approved as Canada's official colours in the proclamation of her coat of arms in 1921

(maple leaf)  Pupil 2:  In 1957, the colour of the maple leaves on the shield of the Royal Arms of Canada was changed from green on a white ground to red on a white ground in recognition of Canada's official colours.

 

What is the origin of the word Canada?

Pupil 3: In 1535, two Indian Youths told Jacques Cartier about the route to "kanata." They were referring to the village of Stadacona; "kanata" was simply the Huron-Iroquois word for "village" or "settlement." But for want of another name, Cartier used "Canada" to refer not only to Stadacona (the site of present day Quebec City), but also to the entire area subject to its chief, Donnacona. The name was soon applied to a much larger area: maps in 1547 designated everything north of the St. Lawrence River as "Canada. "Cartier also called the St. Lawrence River the "rivière de Canada", a name used until the early 1600s. By 1616, although the entire region was known as New France, the area along the great river of Canada and the Gulf of St. Lawrence was still called Canada. Soon explorers and fur traders opened up territory to the west and to the south and the area depicted as "Canada" grew. In the early 1700s, the name referred to all lands in what is now the American Midwest and as far south as the present day Louisiana. The first use of "Canada" as an official name came in 1791 when the Province of Quebec was divided into the colonies of Upper and Lower Canada. In 1841, the two Canadas were again united under one name, the Province of Canada. At the time of Confederation, the new country assumed the name of Canada.

Teacher: (слайд 4): Here you see the British coat of arms and the Canadian one.

Teacher:  What is the Canadian currency? (слайд 5)

Teacher: (слайд 6) Here you are given some information about Canada but with some mistakes. Correct them. (Pupils do the exercise)

Teacher: What is the capital of Canada? ( слайды 7-10 достопримечательности города Оттава)

( в учебнике на странице 195 карта Канады, слайд 11) Open your books at page 195 and find please Baffin Island.

Teacher: What are Canada's largest metropolitan areas? (слайды 12.13.14)

 Teacher: In which provinces are French Canadians mostly concentrated? (слайды 15, 16)

Teacher: Which provinces are especially rich in natural resources? (слайды 17, 18, 19)

Teacher: What Canadian animals do you know? (слайды 20, 21)

Teacher: We have revised everything we know about Canada. The best way to know the country is to travel round it. Where do we usually stay? At the hotels.  Let's revise the words you learnt at home. (слайд 22) Here you see a single room, a double room and a suite.(слайд 23)

Проверка домашнего задания: надо было выучить диалог 1(см Приложение)

Teacher: (слайды 24, 25) Now I offer you really existed Canadian hotel. (pair work) One of you will be a hotel clerk, the other will be a tourist. Tourist, you're calling to find out as much information as possible.

Possible questions: What is your address? How far from the city centre are you? How much time will it take me to get to the nearest bus stop or underground? Is there a shopping centre near the hotel? Is there a car park? How much is room service? Have you got a single room with a TV set and an air conditioner? Have you got a room overlooking the river? …

Проверка диалогов. Подведение итогов.

Teacher: Canada is  a wonderful country with lots of sights and nature wonders. Home task is the following. Imagine that you work for a travel agency. How would you advertise a trip to Canada?

1) booklet 2) a certain place,  3) its hotels, 4) sights.

 

Приложение 1:

When the Past Progressive is used with certain verbs such as hope, wonder and expect, it gives the sentence a softer tone:  A: Hi, Barbara. It's me, Tom.

                                     B: Oh, hi, Tom. I was hoping it was you.

 

Suite - апартаменты; a double room - комната на двоих; confirmation  number- номер подтверждения; the system - сервер; overlooking - выходить на ; good-sized - нормальных размеров; phone jack -  телефонная розетка; a mix-up - путаница; regular - обычный; transfer- перемещать (переносить).

Dialogue 1

Mark: Excuse me, there's been a mistake. We were expecting a suite instead of a double room.

Hotel clerk: Oh, I'm sorry. Let me check on that for you. Do you have your confirmation  number?

Mark: I have it right here. It's 2473HJ25.

Hotel clerk: OK. Let me check the system. As a matter of fact, we do have some suites available.    Would you like the one overlooking the gardens?

Mark: We were hoping to have a view of the ocean.

Hotel clerk: I have a suite on the ocean side, but it doesn't have a full living room.

Mark: that's fine, as long as it has a good-sized desk and phone jack for the computer. My wife was going to leave her laptop at home, but she changed her mind at the last minute.

Hotel clerk: Let me check on that for you, sir. Yesterday they were doing a lot of work on the phone lines, but I think they're working fine now.

Mark: Good.

Hotel clerk: Now I see why there was a mix-up about the rooms. We were expecting two different people under the name "Bailey". The other Bailey reservation was for a regular double room.

Mark: I was wondering why you mentioned the name Michael. I thought it was just a simple mistake.

Hotel clerk: I apologize for the mix-up. You're now in room 507.

Mark: Could you send the bellman up right away to transfer my luggage?

Hotel clerk: Certainly
Категория: ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ | Добавил: tineydgers | Теги: немецкий, lessons, английский язык в школе, Конспект урока по иностранному язык, преподавание иностранного, учителю иностранного языка, english
Просмотров: 1271 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/2
» Поиск
» АСТРОНОМИЯ

УДИВИТЕЛЬНАЯ
  АСТРОНОМИЯ


ЗАГАДОЧНАЯ СОЛНЕЧНАЯ
  СИСТЕМА


АСТРОНОМИЯ В ВОПРОСАХ И
  ОТВЕТАХ


УДИВИТЕЛЬНАЯ
  КОСМОЛОГИЯ


КРОССВОРДЫ ПО АСТРОНОМИИ

» ИНФОРМАТИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
  ИНФОРМАТИКА


К УРОКАМ
  ИНФОРМАТИКИ


СПРАВОЧНИК ПО
  ИНФОРМАТИКЕ


ТЕСТЫ ПО ИНФОРМАТИКЕ

КРОССВОРДЫ ПО
  ИНФОРМАТИКЕ

» ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
  УРОКАМ В 7 КЛАССЕ


ТЕСТЫ. 9 КЛАСС

САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
  РАБОТЫ. 9 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
  ФОРМАТЕ ЕГЭ


ШКОЛЬНЫЕ ОЛИМПИАДЫ
   ПО ОБЩЕСТВОВЕДЕНИЮ

» ХИМИЯ
» ОБЖ

ЧТО ДЕЛАТЬ ЕСЛИ ...

РЕКОРДЫ СТИХИИ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
  УРОКАМ ОБЖ В 11 КЛАССЕ


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ ПО
  ОБЖ


ТЕСТЫ ПО ОБЖ. 10-11 КЛАССЫ

КРОССВОРДЫ ПО ОБЖ

» МХК И ИЗО

СОВРЕМЕННАЯ
  ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ИСКУССТВА


ВЕЛИКИЕ ТЕАТРЫ МИРА

САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ
  ПАМЯТНИКИ


МУЗЕЕВ МИРА

ВЕЛИКИЕ СОКРОВИЩА МИРА

СОКРОВИЩА РОССИИ

ИЗО-СТУДИЯ

КРОССВОРДЫ ПО МХК

» ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ

ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ. БАЗОВЫЙ
  УРОВЕНЬ. 10 КЛАСС


УДИВИТЕЛЬНАЯ ИСТОРИЯ
  ЗЕМЛИ


ИСТОРИЯ ОСВОЕНИЯ ЗЕМЛИ

ВЕЛИЧАЙШИЕ
  АРХЕОЛОГИЧЕСКИЕ ОТКРЫТИЯ


УДИВИТЕЛЬНЫЕ ОТКРЫТИЯ
  УЧЕНЫХ


РАЗВИВАЮШИЕ ЭКСПЕРИМЕНТЫ
  И ОПЫТЫ ПО
  ЕСТЕСТВОЗНАНИЮ


САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ
  НОБЕЛЕВСКИЕ ЛАУРЕАТЫ

» ГОТОВЫЕ СОЧИНЕНИЯ

РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА
  (на русск.яз.)


УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ПРИКОЛЫ ИЗ СОЧИНЕНИЙ

» ПАТРИОТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
» УЧИТЕЛЬСКАЯ
» МОСКВОВЕДЕНИЕ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ

ЗНАКОМИМСЯ С МОСКВОЙ

СТАРАЯ ЛЕГЕНДА О
  МОСКОВИИ


ПРОГУЛКИ ПО
  ДОПЕТРОВСКОЙ МОСКВЕ


МОСКОВСКИЙ КРЕМЛЬ

БУЛЬВАРНОЕ КОЛЬЦО

» ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ОБО ВСЕМ НА СВЕТЕ
» ПОЗНАВАТЕЛЬНО И ЗАНИМАТЕЛЬНО

ДИКОВИНКИ СО ВСЕГО МИРА

УДИВИТЕЛЬНАЯ ЛОГИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
  ПСИХОЛОГИЯ


МИНЕРАЛЫ И ДРАГОЦЕННЫЕ
  КАМНИ


УДИВИТЕЛЬНАЯ АРХЕОЛОГИЯ

ДИВНАЯ ПАЛЕОНТОЛОГИЯ

» БЕСЕДА ПО ДУШАМ С ТИНЕЙДЖЕРАМИ

МЕЖДУ НАМИ ДЕВОЧКАМИ

МЕЖДУ НАМИ МАЛЬЧИКАМИ

НАС ЖДЕТ ЭКЗАМЕН

» Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
» Вход на сайт

» Друзья сайта
Copyright MyCorp © 2024 Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru Каталог сайтов и статей iLinks.RU Каталог сайтов Bi0