Т  И  Н  Е  Й  Д  Ж  Е  Р  Ы

Для тех, кто учится и учит


Главная Мой профиль Выход                      Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | RSS
Суббота, 23.11.2024, 13:51:21
» МЕНЮ САЙТА
» ОТКРЫТЫЙ УРОК

 РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА

МАТЕМАТИКА

ИСТОРИЯ

ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

БИОЛОГИЯ

ГЕОГРАФИЯ

ФИЗИКА

АСТРОНОМИЯ

ИНФОРМАТИКА

ХИМИЯ

ОБЖ

ЭКОНОМИКА

ЭКОЛОГИЯ

ФИЗКУЛЬТУРА

ТЕХНОЛОГИЯ

МХК

МУЗЫКА

ИЗО

ПСИХОЛОГИЯ

КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО

ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА

АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ

» РУССКИЙ ЯЗЫК
МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА ЗНАНИЙ. 5 КЛАСС

ОРФОЭПИЯ

ЧАСТИ РЕЧИ


ТЕСТЫ В ФОРМАТЕ ОГЭ.
   5 КЛАСС


ПУНКТУАЦИЯ В ЗАДАНИЯХ И
  ОТВЕТАХ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
  РАБОТЫ.10 КЛАСС


КРОССВОРДЫ ПО РУССКОМУ
  ЯЗЫКУ
» ЛИТЕРАТУРА
ВЕЛИЧАЙШИЕ КНИГИ ВСЕХ
  ВРЕМЕН И НАРОДОВ


КОРИФЕИ ЛИТЕРАТУРЫ

ЛИТЕРАТУРА В СХЕМАХ И
  ТАБЛИЦАХ


ТЕСТЫ ПО ЛИТЕРАТУРЕ

САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ МИФЫ И
  ЛЕГЕНДЫ


КРОССВОРДЫ ПО ЛИТЕРАТУРЕ
» ИСТОРИЯ
» АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ.
  РАЗГОВОРНЫЕ ТЕМЫ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ РАБОТЫ
  ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ТЕСТЫ ПО ГРАММАТИКЕ
  АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА


ТЕМАТИЧЕСКИЙ КОНТРОЛЬ.
  9 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ ПО
  АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КРОССВОРДЫ ПО
  АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
» МАТЕМАТИКА - ЦАРИЦА НАУК
» БИОЛОГИЯ
» ГЕОГРАФИЯ
» ФИЗИКА
» Категории раздела
РУССКИЙ ЯЗЫК [380]
УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК [255]
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ [471]
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА [699]
УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА [264]
ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА [164]
МАТЕМАТИКА [307]
ИСТОРИЯ [318]
ФИЗИКА [218]
БИОЛОГИЯ [341]
ХИМИЯ [262]
ГЕОГРАФИЯ [180]
АСТРОНОМИЯ [57]
ИНФОРМАТИКА [200]
О Б Ж [195]
ЭКОНОМИКА [98]
ЭКОЛОГИЯ [146]
ФИЗКУЛЬТУРА [257]
МУЗЫКА [172]
ИЗО [191]
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА [638]
ТЕХНОЛОГИЯ [197]
ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА [371]
КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО [206]
АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ [134]
ПСИХОЛОГИЯ [69]
МХК [74]
ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ [65]

Learning to write compositions
02.11.2010, 19:31:54
  1. Write an interesting little sentence upon each of the following:

a) Your pet.

b) Your writing-table.

c) Christmas Day.

d) a bar of chocolate

2) Write a sentence upon each member of your family, trying to depict his most vivd trait.

3) Write a sentence upon each of the following words:
a) Soap, b) Coal, d) Flour, e) Perfume, f) Mustard, g) Sugar

  1. Put suitable describing words into these sentences:

a) They ran ______ and shouted ______ for help.

b) The lady sang ______, but the boy made a ______ noise.

c) The ______ knight fought ______, but his ______ enemy wore the ______ armour which no sword could pierce.

  1. Rewrite the sentences, putting in the describing words that have been left out:

a) The ______ boy made a _____ effort and at last reached the ______ shelf on which stood the pot of ______ honey.

b) Jack picked up the ______ sword, and with a ______ stroke cut off the ______ giant's head.

c)The _____ policeman took the boy by the hand and pushed his way _____ through the _____ crowd.

  1. Write three sentences making a little picture of each of the following:

a) a kitten, that has got lost

b) the trees in a winter forest

c) a grocer's shop before and after Christmas

  1. Write four sentences upon each of the following:

a) a teacher I know and respect

b) our doctor

c) a railway station

d) the king and the queen

  1. Write a list of five describing words you would use to describe each of the following:

a) a glass of orange juice

b) a piece of chalk

c) a fairy

d) a dog-rose

  1. Rewrite the following sentences, bringing in describing words:

a) The _____ _____ pig made a _____ noise when he saw the _____ _____ wolf coming near his house.

b) The _____ _____ fairy waved her _____ hand, and at once the _____ cart was turned into a _____ _____ coach.

c) The _____ burglar climbed in through the _____ window, but the _____ _____ policeman caught him.

  1. Write three paragraphs upon the following plan:

a) We go for a picnic into the country.

b) We reach a pleasant spot – spread out food – drops of rain – thunder – heavy downpour – run.

c) We get home wet through – blazing fire – hot tea.

11) Imagine that someone has never seen these animals and has asked you to describe them. See how well you can make bright pictures of them in a few brief sentences.

a) a horse, b) a cow, c) a sheep, d) a cat, e) a donkey, f) a goat, g) a monkey e) a shark, f) a crocodile

  1. Write a description of your dinner-table at Christmas:

a) three minutes before the meal

b) three minutes after the meal

  1. Write a short account of what you would do if you saw a person in a river, crying for help.
  1. Take a good look around your classroom and:
  2. a)Write an interesting description of it for a friend who lives in another country.

    b)Write a description of a school of the future.

  3. One wet day, you and your brother visit an old mill. No one has lived there for years. You creep quietly up the old staircase. Suddenly you hear a strange noise... Continue the story in your own words.
  4. Tomorrow is October, 31. You want to make a scareful Halloween surprise for your friends. Describe what you will do. Imagine a possible reaction on their part.
  5. A horse meets a donkey while walking down the street. They stop to talk. Write an interesting account of their conversation.
  6. Write a short speech to be given to your class on "What I should do if I got lost in a forest”.
  7. A cat has driven a little mouse under a chair. Write what you think might be their conversation.
  8. Write a short speech on: "What I would take with me for a picnic in a desert.”
  9. On your birthday your uncle takes you up for a trip in an aircraft. You are enjoying an exciting ride, but suddenly the engine stops... Tell the complete story.
  10. Write a little speach upon: "How to light a fire in the woods.”
  11. Write a short composition on: "My most vivid dream”.
  12. You are a reporter, who has sent to interview David Beckham (George Bush). Write out your report on the meeting.
  13. You are a treatre critic, who has to analyze a new hit "The three pigs”. Write a newspaper article, taking into consideration that the play is based upon:
  14. a) a modern fairy tale

    b) a detective story about disappearance of a little girl in the woods

    c) a scientific report about life of wolves

  15. You are appointed headmaster of the school. Write a possible inauguration speach.
  16. You have got a wonderful chance of communicating with aliens by e-mail. Your letter must contain the most neccessary and important information about humans.
  17. Write a congratulation card to your former rival on being awarded a Nobel Prize for a discovery, which you are sure belongs to a different person.
  18. Write a police report of the funniest (the most silly) crime of the year.
  19. Write an imagined spy letter, containing only descriptive words and attributes without exact definitions of objects or places (to mislead the possible enemy). At the same time the hidden notions (objects) should be easily guessed.
Категория: ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ | Добавил: tineydgers | Теги: открытый урок, в помощь учителю английского языка, конспект урока, английский язык в школе, скачать бесплатно, Teachers
Просмотров: 742 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
» Поиск
» АСТРОНОМИЯ

УДИВИТЕЛЬНАЯ
  АСТРОНОМИЯ


ЗАГАДОЧНАЯ СОЛНЕЧНАЯ
  СИСТЕМА


АСТРОНОМИЯ В ВОПРОСАХ И
  ОТВЕТАХ


УДИВИТЕЛЬНАЯ
  КОСМОЛОГИЯ


КРОССВОРДЫ ПО АСТРОНОМИИ

» ИНФОРМАТИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
  ИНФОРМАТИКА


К УРОКАМ
  ИНФОРМАТИКИ


СПРАВОЧНИК ПО
  ИНФОРМАТИКЕ


ТЕСТЫ ПО ИНФОРМАТИКЕ

КРОССВОРДЫ ПО
  ИНФОРМАТИКЕ

» ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
  УРОКАМ В 7 КЛАССЕ


ТЕСТЫ. 9 КЛАСС

САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
  РАБОТЫ. 9 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
  ФОРМАТЕ ЕГЭ


ШКОЛЬНЫЕ ОЛИМПИАДЫ
   ПО ОБЩЕСТВОВЕДЕНИЮ

» ХИМИЯ
» ОБЖ

ЧТО ДЕЛАТЬ ЕСЛИ ...

РЕКОРДЫ СТИХИИ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
  УРОКАМ ОБЖ В 11 КЛАССЕ


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ ПО
  ОБЖ


ТЕСТЫ ПО ОБЖ. 10-11 КЛАССЫ

КРОССВОРДЫ ПО ОБЖ

» МХК И ИЗО

СОВРЕМЕННАЯ
  ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ИСКУССТВА


ВЕЛИКИЕ ТЕАТРЫ МИРА

САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ
  ПАМЯТНИКИ


МУЗЕЕВ МИРА

ВЕЛИКИЕ СОКРОВИЩА МИРА

СОКРОВИЩА РОССИИ

ИЗО-СТУДИЯ

КРОССВОРДЫ ПО МХК

» ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ

ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ. БАЗОВЫЙ
  УРОВЕНЬ. 10 КЛАСС


УДИВИТЕЛЬНАЯ ИСТОРИЯ
  ЗЕМЛИ


ИСТОРИЯ ОСВОЕНИЯ ЗЕМЛИ

ВЕЛИЧАЙШИЕ
  АРХЕОЛОГИЧЕСКИЕ ОТКРЫТИЯ


УДИВИТЕЛЬНЫЕ ОТКРЫТИЯ
  УЧЕНЫХ


РАЗВИВАЮШИЕ ЭКСПЕРИМЕНТЫ
  И ОПЫТЫ ПО
  ЕСТЕСТВОЗНАНИЮ


САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ
  НОБЕЛЕВСКИЕ ЛАУРЕАТЫ

» ГОТОВЫЕ СОЧИНЕНИЯ

РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА
  (на русск.яз.)


УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ПРИКОЛЫ ИЗ СОЧИНЕНИЙ

» ПАТРИОТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
» УЧИТЕЛЬСКАЯ
» МОСКВОВЕДЕНИЕ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ

ЗНАКОМИМСЯ С МОСКВОЙ

СТАРАЯ ЛЕГЕНДА О
  МОСКОВИИ


ПРОГУЛКИ ПО
  ДОПЕТРОВСКОЙ МОСКВЕ


МОСКОВСКИЙ КРЕМЛЬ

БУЛЬВАРНОЕ КОЛЬЦО

» ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ОБО ВСЕМ НА СВЕТЕ
» ПОЗНАВАТЕЛЬНО И ЗАНИМАТЕЛЬНО

ДИКОВИНКИ СО ВСЕГО МИРА

УДИВИТЕЛЬНАЯ ЛОГИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
  ПСИХОЛОГИЯ


МИНЕРАЛЫ И ДРАГОЦЕННЫЕ
  КАМНИ


УДИВИТЕЛЬНАЯ АРХЕОЛОГИЯ

ДИВНАЯ ПАЛЕОНТОЛОГИЯ

» БЕСЕДА ПО ДУШАМ С ТИНЕЙДЖЕРАМИ

МЕЖДУ НАМИ ДЕВОЧКАМИ

МЕЖДУ НАМИ МАЛЬЧИКАМИ

НАС ЖДЕТ ЭКЗАМЕН

» Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
» Вход на сайт

» Друзья сайта
Copyright MyCorp © 2024 Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru Каталог сайтов и статей iLinks.RU Каталог сайтов Bi0