Цель урока: развитие иноязычной коммуникативной компетенции
учащихся.
Задачи урока:
учебный аспект – отрабатывать с учащимися
в устной речи ранее изученный лексический (по теме «Животные») и грамматический
(Present Perfect Tense)
материал, формировать у учащихся навыки работы с текстом: просмотровое чтение,
чтение с детальным пониманием, тренировать навыки письменной речи;
развивающий аспект – развивать у учащихся смысловую
догадку, внимание, память, логическое мышление;
воспитательный аспект – воспитывать у учащихся
бережное отношение к живой природе, толерантность по отношению к животным,
формировать мотивацию к изучению английского языка;
познавательный аспект – познакомить учащихся с
интересными фактами о Московском зоопарке, развивать их коммуникативную
компетенцию посредством привития интереса к использованию языка в Интернет
общении.
Средства обучения:
наглядные: презентация, видеоролик «Московский
зоопарк», карточки с новыми словами;
звуковые: песня «To the Zoo»;
раздаточный материал: листы с текстом и
заданиями к нему;
технические: проектор, компьютер, экран, колонки. ПРИЛОЖЕНИЕ К УРОКУ СКАЧИВАЙ ВВЕРХУ СТРАНИЦЫ
I. Организационный этап.
–
Hello, children! I’m glad to see you! (Hello! We’re glad to see you, too.)
II. Сообщение темы урока.
–
Today we continue to talk about animals. And the theme of our lesson is "Let’s Visit
a Zoo!” (слайд 1) Today we’ll go to one of the largest zoo in
the world. It’s Moscow Zoo!
–
Have you ever been to the zoo? And of course, you have seen a lot of different
animals there. Let’s repeat the names of some of them.
III. Речевая разминка.
–
Look at the screen and call the animals you’ll see. (слайд 2)
–
Into what two groups can you divide
these animals? (Domestic and wild)
– Of
course, you’re right! And I did it myself. Read my sentences and say are they
true? (слайды
3-6)
IV. Релаксация.
–
So, I see that you know names and groups of animals very good. And I think it’s
time to go to the Zoo! Let’s go and sing a song "To the Zoo”. (слайд 7)
V. Отработка ранее изученного материала.
–
And now I’d like to invite you to Moscow Zoo. Watch a short film about the zoo
and try to remember all the animals you’ll see. (видеоролик)
–
What animals and birds have you seen? (I/We have seen… )
Raccoon
(енот), Ostrich (страус)
–
Who can tell a story about our excursion?
VI. Изучение нового материала.
1. Знакомство с текстом.
–
This spring my Internet friend Irina from California was in Moscow. And she sent me a letter about her trip and
her visit to The Moscow Zoo. Let’s read the letter to learn more about this
famous zoo. (раздаточный
материал)
2. –
Look through the text and find out names of all animals Which Irina and her
granddaughter saw in the Zoo. Write down these names. (Task 1)
3. –
Find the English equivalents to these Russian Word combinations. Fill in the
table. You may work in pairs.
4. –
And now let’s summarize the information about The Moscow Zoo. Complete the
sentences using the text of the letter.
VII. Итог урока.
– I
hope you liked our visit to the zoo. And now I want to check your memory. Have
you remembered what are these animals?
Cheetah,
ostrich, raccoon.
VIII. Домашнее задание. Report about Moscow Zoo.
|