Задачи:
Образовательная:
- активизация в речи учащихся лексических единиц по темам: цвета,
числительные, животные, одежда, школьные предметы, семья, дом,
предлоги,
игрушки;
- отрабатывать фонетические навыки на конкретных примерах;
- повторить грамматические темы: артикль a\an, множественное число
существительных;
- повторить транскрипционные значки;
- познакомить учащихся с пословицей.
Развивающая:
- развивать навыки аудирования;
- развивать навыки чтения и перевода;
- развивать навыки пения на английском языке;
- развивать навыки диалогической и монологической речи;
- развивать догадку, мышление.
Воспитательная: повышать мотивацию к изучению английского
языка.
Оборудование: доска, картинки, компьютер и видеопроектор,
подготовленная
учителем презентация в программе PowerPoint, экран, конверты с
заданиями,
раздаточный материал, сундучок с сюрпризом.
I. Организационный момент.
Good – afternoon, boys and girls!
I’m glad to see you. Sit down, please.
The theme of our lesson is Magic Palace.
Перед нами сказочный дворец. Там нас ждет сюрприз. Зверята нам вручат
ключ,
если мы выполним их задания.
II. Основная часть.
1) A fox asks as to name the transcription.
(Cards with sounds.)
2) Now you should clap your hands if you hear the word with long
sound and
stand if you hear the short sound.
(Dog, tree, tall, ship, sheep, red, green, egg,
fish, school, run, art, big, lamp, pin, small, need.)
Well done.
3) Camel – Phonetics.
Open your copybooks write down the date and the theme. Write the
words with
these sounds.
- [ə:] hot,
all, call, not, tall
- [ai] sail, kite, night, nine
- [e] pen, pan, map, bed, let
- [æ]
flag, man, pen, bag, cat
4) Cat. – Crossword.
По горизонтали:
Сиреневый
Синий
Белый
По вертикали:
Желтый
Красный
5) Dog – Letter.
Ребята в конверте лежит письмо, а в нем подарок. Но пока письмо шло,
все
буквы перемешались. Вам нужно составить слово.
Socks, shorts, jeans, coat, hat, jacket, skirt, T – shirt, shoes.
6) Monkey – text "AT SCHOOL”.
You should read, translate and chose the right variant.
We have (five, ten, fifteen) classes every day: Russian, Art,
Handicraft,
English and PE. I like Russian and English (houses, lessons, tables). In
the
English lesson we speak (Russian, French, English), write, read and
(jump, swim,
play). In the Russian lesson we (dance, ride a horse, read) and write.
7) Cow – Say yes or no.
We count in the Music class.
We sing in the Music class.
We read in the Art lesson.
We speak English in the English lesson.
We speak English in the Handicraft lesson.
We write in the Art lesson.
We read in the Reading lesson.
We draw in the Art lesson.
8) Sheep – Listen and draw lines.
9) Frog.
Впишите в клетки по горизонтали названия изображенных предметов.
Буквы в
выделенных клетках (по диагоналям) составят еще два слова.
10) Rat – Rebus
It trains crats hand dfrogs. – It rains cats
and
dogs.
11) Bear – Физкультминутка.
Teddy Bear, teddy bear,
Turn around!
Teddy Bear, teddy bear,
Touch the ground!
Teddy Bear, teddy bear,
Climb the stairs!
Teddy Bear, teddy bear,
Say your prayers!
Teddy Bear, teddy bear,
Turn off the light!
Teddy Bear, teddy bear,
Say goodnight!
12) Elephant – Riddles
Просил её повесить шеф,
Для книг она, зовётся ...(shelf)
Готов обед у миссис Эйбл,
Гостям накрыт уж круглый ...(table)
Сижу на нем я прямо,
Чтоб не болела шея.
Он с удобной спинкой
И зовётся ...(chair)
После того, как закончен обед,
Всем малышам нужно go to ...(bed)
Вырос я, и мал мне таз, –
Моюсь я в огромной ...(bath)
Таблицу умножения я знаю от и до –
Теперь во все науки мне открыта ...(door)
Нам с квартирой повезло:
Ведь паркетный в доме ...(floor)
Для цветов стоит у вас
На столе цветная ...(vase)
Все-все-все девчонки мира
Вечно вертятся у ...(mirror – зеркало)
Здесь всё время гам и шум:
Это наша с братом ...(room)
13) Giraffe – Preposition.
Look read and choose the correct preposition.
14) Lion – plurals.
Ball, dog, pen, rubber, apple, banana, cat.
15) Tiger – Article A\An
Frog, orange, CD, book, pencil, flower, apple, table, egg
16) Zebra – song.
I know you like the song "Toys”
Exellent!
All the exercised done. Animals give us the key and we enter the magic
palace.
And here is the surprise.
(Волшебный сундук с шоколадками в форме сердца. Учащиеся берут
сердце и
оценивают свою работу на уроке.)
IV. Домашнее задание.
Прочитай рассказ и выполни задания.
MY DAY OFF
I am a schoolboy. I go to school on weekdays and rest on Sundays.
Sunday is
my day off.
I get up later than usual on that day, air my room and do my morning
exercises.
Then I wash and dress, make the bed and have breakfast. After breakfast I
help
my mother to clear away the dishes and we wash and dry them. And as I go
in for
gymnastics, I hurry to the sports club at once. I come back home at
about dinner
time. It is only on Sunday that the whole family has dinner together.
When dinner is over, I run to the yard to play volleyball with my
friends, I
like this game very much and we play it every Sunday.
If the day is fine, mother wakes me up early in the morning and we drive
to the
forest to pick mushrooms. The place we go to is very quiet and there are
a lot
of mushrooms there. We always come back home with our baskets full.
But if the weather is bad, I go to see my friends or they come to my
place. We
play chess, listen to the radio or watch TV. Sometimes we go to the
cinema if
there is a good film on. At about half past nine I'm at home already.
After a
light supper I go to bed.
Ответь на следующие вопросы, опираясь на содержание текста.
- On what days do you go to school?
- On what day do you rest?
- What day is your day off?
- When do you get up on Sunday?
- What do you do after getting up?
- What kind of sports do you go in for?
(Раздаточный материал.)
V. Подведение итогов.
VII. Прощание.
The lesson is over, goodbye. |