Обобщающийе урок 1
Say "Hello!" And
clap your hands! Don't say "No!" And, please, say "Yes!"
— How are you, children? (We are OK, thank you.)
— Today we shall play different games, recite poems
and sing songs. You will divide into four teams. There will be 3—5 pupils in
each team.
II. Выполнение заданий
Первое задание
— It's time to begin our competition. The first task
for the teams is the test. We shall find out if you know English tenses well.
Командам
предлагается выполнить следующее тестовое задание на карточках. Для выполнения
задания учащимся дается 4 минуты.
Задания на
карточках:
1. I usually
...
my Granny
on Saturday
a) visits; b) visited; c)
visit; d) will visit. 2: There ... 30 pupils in our class last year.
a) were; b) was; c) are; d)
is.
3. I can ... English very well.
a) spoke; b) speaks; c)
speak; d) will speak.
4. ... they go to the Zoo with us next week? a) shall;
b) will; c) do; d) did.
5. I... to my friend's place yesterday, a) go; b)
went; c) goes; d) will go.
6. He will not... his holidays in America, a) spent;
b) spended; c) spends; d) spend.
7. My pencil ... on the table yesterday. My mother ...
it in the box.
a) was not, put; b) are
not, put; c) were not, put; d) was not,
puts.
8. Do you like ... to school? Yes, I ....
a) to go, did; b) go, do;
c) to go, do; d) to go, don't.
9. He ... tag on the playground tomorrow.
a) shall play; b) will
play; c) played; d) play. 10. She wanted to ... us about her brother, a) will
tell; b) told; c) tells; d) tell.
Keys: 1 - c; 2 - a; 3 - c; 4
- b; 5 - b; 6 - d; 7 - a; 8 - c; 9 - b; 10 -d.
UNIT 4. Sport Is Fun
Второе задание
— It's time to ask and answer the questions. Look at
the picture, please. You will
ask the
special questions now.
Учитель
вывешивает на доске картинку с изображением дракона с пятью головами. На каждой
голове дракона написано специальное вопросительное слово на английском языке.
Необходимо вспомнить с учениками порядок слов специального вопроса в
английском языке. Каждая группа получает карточку с предложением, к которому
дети должны задать специальные вопросы и записать их на карточку.
Карточка №1:1 went to the park with my brother yesterday. Карточка № 2: He will meet his friends next week. Карточка № 3: She has just helped her mother. Карточка № 4:1 am playing the piano at the moment.
Третье задание
— Let's play the game "Guess and Repeat". Be
careful and guess who said the sentence.
Игра «Угадай и
повтори»
Один из учащихся
(по одному члену от каждой команды по очереди) выходит к доске и поворачивается
спиной к классу. Ученики по очереди говорят предложения по какой-либо теме
(«Школа», «Спорт», «Изучение английского языка»), а ведущий пытается угадать,
кто сказал предложение, и повторяет его.
S a s h a. I like Literature.
Ведущий. Sasha likes Literature.
M a r i n a. I don't go to Great Britain every summer.
Ведущий. Marina doesn't go to the seaside every summer.
N i с k. I shall
learn to swim next winter.
Ведущий. Nick will learn to swim next winter.
К a t е. I don't wear uniform at school.
Ведущий. Kate doesn't wear uniform at school. Etc.
Физкультминутка
— Do you want to have a rest? Will you stand up,
please.
(Пальцы сжаты в
кулачки, большие пальцы направлены к груди.) Tommy Thumbs, up!
(Большие пальцы
поднимаем вверх.) Tommy Thumbs, down!
(Большие пальцы
опускаем вниз.)
Обобщающий урок 2
Tommy Thumbs are dancing
together around the town!
(Встряхиваем
кисти рук в воздухе.) Dancing on your
shoulders,
(Большие пальцы «танцуют» на руках.) Dancing on your knees,
(Большие пальцы
«танцуют» на коленках.) Dancing on your
head
(Большие пальцы
«танцуют» на голове.) And tuck them
into bed!
(Прячем ладошки
в подмышки.)
Четвертое
задание
--Now I want you to look at
the blackboard. You will put the sentences in the logical order and write them
down on the sheets of paper.
Учитель
привлекает внимание детей к словам на доске и объясняет задание командам.
Ученики должны поставить слова в логическом порядке и записать их на листы
бумаги. В данном конкурсе побеждает команда, которая правильно и без ошибок
выполнит задание.
Запись на доске:
Put the words in the
logical order:
1. Kitty, they, at, to, a hotel, stay, expect.
2. A pilot, father, to, want, doesn't, me, become.
3. Tonight, Mike, to, late, did, us, want, back, come?
4. Expected, the teacher, by, his pupils, learn,
heart, to, the poem.
5. Computer, wouldn't, I, such, expensive, like, an,
them, to, buy.
Keys:
1. They expect Kitty to stay at a hotel.
2. Father doesn't want me to become a pilot.
3. Did Mike want us to come back late tonight?
4. The teacher expected his pupils to learn the poem
by heart. 5.1 wouldn't like them to buy such an expensive computer.
Пятое задание
Ученики читают
слова хором и индивидуально, а затем распределяют их в три группы в
зависимости от варианта чтения окончания.
Запись на доске:
Helped, listened, walked,
invited, played, finished, stopped, decided, counted, asked, created, cleaned,
climbed.
UNIT 4. Sport is Fun
[t] — helped, walked,
finished, stopped, asked; [d] - listened, played, cleaned, climbed; [Id] - decided,
invited, counted, created.
Шестое задание
Игра «Вопрос —
ответ»
Учитель
вывешивает на доску картинку. Команды по очереди задают вопросы друг другу о
том, что Изображено на картинке. Учитель побуждает детей задавать различные
типы вопросов. Побеждает команда, задавшая больше грамотных вопросов и давшая
более грамотные ответы на вопросы другой команды.
Пример:
— What is the man on the picture? (He is a teacher.)
— The teacher is in the classroom, isn't he? (Yes, he
is. He is in the classroom.)
— Are these children doctors or pupils? (They are the
pupils).
— How many children can you see on the picture? (We
can see ten children).
— Is the teacher's book on the chair? (No, it is not.
It is on the table). Etc.
III. Подведение итогов урока
— That'-s all for today. You have worked during the
lesson very well. Now you
can have
a rest.
Учитель
повторяете учащимися стихотворение для прощания, поздравляет
команду-победительницу и подводит итоги урока.
Two little eyes to look
around,
Two little ears to hear any
sound,
Two little hands to hold
hands tight,
Two little feet to walk
left or right,
Two little lips to say
"Beware!"
One little child to cross
the roads with care!
— The lesson is over. Good-bye, my dear children!
|