Цели:
- активизация и закрепление изученной лексики по теме;
- отработка фонетических и грамматических навыков;
- совершенствование навыков устной речи.
Задачи:
- обобщение материала по теме;
- развитие произносительных навыков;
- развитие познавательного интереса учащихся.
Форма проведения: ролевая игра "Визит в зоопарк”.
Роли учащихся: ученики, выезжающие на экскурсию в зоопарк с учителем
и делящиеся своими впечатлениями о визите на следующий день.
Оборудование:
- интерактивная доска;
- бейджики для учителя "TEACHER” и "ZOOKEEPER”;
- аудиоматериалы;
- *некоторые учащиеся приносят своих мелких питомцев на урок, чтобы
выступить с подготовленным рассказом о них.
Ход урока
Организационный момент. Приветствие.
T: Hello everybody! Let’s begin our lesson.
What is the day today (was yesterday)?
What is the date today (was yesterday)?
Фонетическая разминка.
T: Give the words with the following sounds:
[ai] – my, [əʊ] – home, [Ɛə] – bear, [ɜ:] – turtle, [ɔ:] – short и т.д.
Основная часть.
T: Do you remember that it’s not a usual lesson today because we are going to
the ZOO? But first of all, let’s remember the names of some animals.
*Учащиеся выполняют Задание 1 с использованием интерактивной доски
Проверка домашнего задания.
T: I know that some of you have got pets at home. Tell us about them.
P1: I’ve got a hamster. It’s my favourite pet. His name is Khoma. He is
little and nice. He’s white and fluffy. He has got a short tail, little legs and
little black eyes. Khoma likes to eat fruits and vegetables.
P2: My pet is a turtle. It is a wild animal but it can live in a house too.
His name is Buz. My turtle is very slow and likes to sleep very much. His head
is little and its tail is short. Buz likes to eat fruit and grass. In summer
when it’s warm I take him for a walk and he eats flowers.
T: Thank you very much for your stories. But what’s the time?
P1: It’s …
T: Oh, it’s time for us to go to the zoo! The zookeeper is waiting for us.
Физкультминутка.
*Учащиеся поют песенку "We’re going to the zoo”, учитель меняет бейджик и
становится "ZOOKEEPER”
Активизация в речи лексических и грамматических навыков.
Z: Good afternoon children. Nice to see you in our zoo. Let’s have a look at
our animals. What animals are wild (domestic)?
*учащиеся просматривают Презентацию с изображениями разных животных, затем
выполняют Задание 2 с использованием интерактивной доски (см. приложение).
Z: What is your favourite wild animal?
P1, 2, 3: My favourite wild animal is…
Z: Let’s compare these animals.
*Учащиеся выполняют Задание 3 с использованием интерактивной доски
Z: Please, look here. There is a new animal in this cage. Guess what it is.
*Учащиеся задают вопросы, чтобы угадать спрятанное за ширмой животное
Задание
4
P1, 2, 3: Is it a wild or a domestic animal?
Is it big or little?
What colour is it?
How many legs has it got?
Is its neck (body, tail) long or short?
Has it got hair?
Is it a long – haired or a short – haired animal?
Are its ears (eyes) big or little?
Has it got sharp teeth?
Can it swim (run, jump)?
Does it eat grass (leaves, meat, fish, bread, vegetables, fruit)?
Does it live in the house (on a farm)?
Z: Well, our visit is over now. It’s time to go back home. Good bye!
*Звучит ненавязчивая мелодия для динамической паузы, учитель меняет свой
бейджик на "TEACHER” и изменяет дату на доске, тем самым указывая на то, что
действие происходит уже на следующий день после визита в зоопарк.
Подведение итогов урока ("визита в зоопарк”). Фронтальный опрос.
T: Well, how are you today? Did you like your visit to the zoo yesterday?
T-P1, 2, 3: When did you go to the ZOO?
Who did you go to the ZOO with?
Was the zookeeper a man or a woman?
What animals did you see there?
What animals did you watch?
Did you feed the animals?
Did you see big animals?
What animals are funny to watch? Why?
What animals can swim?
What animals do you think are the cleverest?
What animals have got long tails? Short necks?
You had a good time at the ZOO, didn’t you?
T: Let’s sing the song "Old McDonald”.
*Учащиеся поют песенку "Old McDonald”
Заключительный этап урока.
T: Thank you very much for your nice work today. Our lesson is over.
Good-bye.
|