Цели урока:
1. Обобщение изученного материала по теме «Спорт».
2. Активизация лексического материала по теме «Спорт».
3. Совершенствование навыков чтения. Оборудование:
набор карточек для игры «Составь слова»;
наборное полотно; лексическое задание на карточках по
количеству учащихся.
Ход урока
I. Организационный момент
— Good morning,
boys and girls (Good morning, Maria Petrovna!)
— 1 am glad to see
you. (We are glad to see you too.)
— How are you? (We
are fine, thanks. And how are you?)
— I am fine, thank
you. Who is absent today? (Alt pupils are present.)
— Let's remember
our new poem to greet each other. Listen to me, please.
It's time to say "Hello!" (Hello!) It's time to say
"Hello!" (Hello!) It's time to say "Hello!" (Hello!) And start our lesson.
П. Тренировка лексических и фонетических навыков
— The first game is
"Find the Words". You can see the parts of the words on the
blackboard. You will make up the words on the topic "Sport Is Fun". Who is ready to start?
Игра «Составь слова»
Учитель привлекает внимание учащихся к карточкам с частями
слов, которые заранее развешаны на доске. Задание для учащихся — соединить
карточки для составления слов по теме «Спорт». Ученики по очереди выходят к доске
и выставляют слова на наборное полотно. После того как все слова будут
составлены, ученики читают слова хором и индивидуально.
Примерные карточки с частями слов:
ache
|
roub
|
back
|
ath
|
les
|
ke
|
thro
|
ep
|
at
|
lete
|
cen
|
foot
|
tre
|
ball
|
rly
|
high
|
rts
|
iy
|
nea
|
spo
|
Keys: athlete, nearly, sports, keep, highly, backache, throat,
III. Активизация
лексического материала по теме «Спорт»
- We have just read
the words on the topic "Sports". The next task for you is to complete
the sentences using these words. You will have 2 minutes to do the task.
Ученики получают задание на карточках для самостоятельного
выполнения. Время выполнения задания - 2-3 минуты. После истечения данного
времени ученики обмениваются карточками для осуществления взаимопроверки.
Учитель записывает ключи данного задания для проведения взаимопроверки.
Примерное задание на карточке:
1. My friend
usually goes to the sports ... on Monday.
2. Is it important
to ... fit?
3. If you have got
a sore you should go to the doctor.
4. Does your mother
like to watch ... competitions?
5. He is a very
famous ....
6. The stadium was ...
full.
7. My granny hasn't
got a ... .
8. They thinks ... of
our game.
9. How much money
have you got? - I've got twenty .... 10. I like ... more than anything.
Keys: 1 - centre; 2 - keep; 3 - throat; 4 - sports; 5 - athlete; 6 - nearly;
7 - backache; 8 - highly; 9 - roubles; 10 - football.
IV. Совершенствование навыков чтения
- Are you
interested in History? Are you interested in history of sports? Let's read the
letter from ancient Greece. You will complete the sentences after reading the
letter. Read the sentences one by one. How can you prove that your variant is
right?
Учитель организует выполнение упр. 6, стр. 79 из
рабочей тетради. Сначала ученикам отводится 3 минуты для чтения текста про
себя, а затем учащиеся выполняют задание после текста. Для проверки данного
задания ученики по цепочке зачитывают предложения вслух.
V. Физкультминутка
Put your right hand (leg) in, Put your right hand (leg) out. In, out,
in, out, And turn around.
Do the hoockey-poockey and turn around.
VI. Активизация
материла по теме «Наречия» в устной речи
- Listen to my
statements and agree or disagree with them. If my statement is true, repeat it,
please. If my statement is false, correct
it.
Ученики прослушивают утверждения учителя и выражают
свое согласие или несогласие с ними. Если утверждение верное, ученик повторяет
его, если утверждение неверное, ученик исправляет его. Перед началом устной
работы учитель предлагает детям вспомнить возможные варианты выражения согласия
и несогласия.
Примерные утверждение учителя:
1. You work harder
than your friend. (I agree with you. I work harder than my friend.)
2. Your father
drives more carefully in the evening. (I agree with you. My father drives more
carefully in the evening.)
3. You like playing
tennis best of all. (I disagree with you. I like swimming best of all.)
4. Sergey Bubka
jumps worse than Nick. (That's wrong. Nick jumps worse than Sergey Bubka.)
5. It takes you ten
minutes to get to the railway station from your house. (That's right. It takes
me ten minutes to get to the railway station from my house.)
6. You are a highly
skilled basketball player. (I am afraid you are not right. Iam not a highly
skilled basketball player.)
7. Late at night
our local skating ring is busy. (That's not right. Late at night our local
skating ring is not busy.)
8. Your sister runs
very fast. (That's true. My sister runs very fast.)
9. The swimming
pool is very far from our school. (That's not true. The swimming pool is not
far from our school.)
10. You get up
early in the morning every day. (You are quite right. I get up early in the
morning every day.) Etc.
VII. Закрепление наречий в письменном упражнении
— Open your
Workbooks, page 79, exercise 5. Read the sentences to yourself, choose the
right variant to complete them and write the words down.
Учитель предлагает учащимся выполнить упр. 5, стр. 79
из рабочей тетради. Данное упражнение выполняется учениками в письменной форме.
Учитель собирает рабочие тетради в конце урока на проверку.
VIII. Подведение итогов урока
- It brings us to
the end. Thank you for your work. I hope our talk about good and bad habits
will be interesting and useful for you.
Учитель объясняет детям домашнее задание, благодарит
их за работу и рассказываете ними стихотворение.
— We have few
minutes to remember a poem. Two little eyes to look around,
Two little ears to hear any sound,
Two little hands to hold hands tight,
Two little feet to walk left or right,
Two little lips to say "Beware!"
And one teenager to cross the roads with care.
Домашнее
задание: повторить изученный материал по теме «Спорт» из учебника.
|