Цель урока:
- обобщить знания учащихся по теме "Enjoy Your Home";
- совершенствовать навыки и умения.
Задачи урока
1. Образовательные:
- углубить и расширить знания учащихся по
пройденной теме.
2. Развивающие:
- развить навыки аудирования иноязычной речи;
- активизировать навыки говорения;
- закрепить грамматические навыки;
- способствовать развитию стремления к
лидерству.
3. Воспитательные:
- повысить мотивацию учащихся к изучению
иностранного языка;
- способствовать сплоченности коллектива.
Оборудование:
- магнитофон,
- аудиозапись письма Хоббита,
- письмо Незнайки,
- раздаточный материал для команд,
- плакаты с заданиями.
Предварительная работа:
- Создание команд. (3 команды по 6 человек.)
- Выбор капитанов.
- Подготовка домашнего задания - на ватмане
представить проект "My Dream Room." и ее устное
описание.
Ход урока
Teacher: Boys and girls, today we are going to talk
about "Flat".
We are to revise everything about it. You've got reports on this
occasion to present in
class. The main goal of our lesson is to show the results of our hard
work. Today we will
work in teams, the leader of your team will help the members of the
group. During our work
you can get points. Those who score more points will be our designers.
They will get
diplomas. Our lesson will be in a form: Look at the blackboard there is a
crossword
puzzle. Guess it and you will know what form our lesson will be:
(Кроссворд раздается командам для заполнения,
как только одна из команд разгадает его, другие
останавливаются и сдают кроссворды. Каждая
команда получает баллы с учетом количества и
правильности написанных слов.)
Task 1.
Сrossword puzzle.
1.свеча.
2.диван.
3.камин
4.телевизор
5.лифт
6.стол
7.картина
8.подушка
9.кресло
10.камин
11.балкон.
Task 2.
Teacher: Well done! So our lesson will be in a form
of
competiton. Boys and girls, yesterday I got Hobbit's message on an
answering machine. He
has got a new flat. He describes his living room. You can see the
furniture on your
tables. Now everybody shoud choose one or two pictures and take magnets.
The task is to
listen to the tape carefully and stick the furniture one by one during
listening in the
right place on the magnet board. If you do everything correctly you will
see how
Hobbit's living-room looks like.
(Перед уроком командам раздаются наборы
одинаковой мебели, изготовленной из бумаги и
магниты. На магнитной доске нарисованы контуры
гостиной Хоббита для каждой команды отдельно.)
Teacher: So, let*s listen to the tape.
(Звучит аудиозапись.)
Good morning my dear friends. I am very happy. I have a very nice
flat. I have two
rooms. They are: a living room and a bedroom. My favourite room is my
living room.
1. There are curtains on the window.
2. There is a TV to the right of the window.
3. There is a bookcase in the left corner of the room.
4. There is a sofa to the left of the door.
5. There is a shelf above the sofa.
6. There is a vase on the shelf.
7. There is an arm-chair in front of the TV.
8. There is a picture above the TV.
(По мере озвучивания, дети выходят и
прикрепляют выбранную ими мебель, на магнитную
доску. Предложения звучат с интервалом. По
окончании звукозаписи учитель вывешивает
картинку с изображением зала Хоббита на доску,
чтобы учащиеся увидели правильно ли они
выполнили задание. Размеры и цвет мебели
соответствует тем наборам, которые были у
команд.)
Teacher: Now boys and girls look at the photo of
Hobbit's living
room. Look and compare if you were right or wrong.
(Каждая команда получает соответствующее
количество баллов.)
Task 3. Read and say if it is true or false.
(Для всех последующих конкурсов на доску
вывешиваются ватманы с рисунками и заданиями. В
каждом задании по 6 пунктов, которые выполняются
поочередно представителями трех команд. Если
кто-то ошибается право ответа переходит
соперникам. О количестве заработанных баллов
сообщается после каждого конкурса.)
1. This is a bedroom.
2. There is a telephone on the square table.
3.There are three chairs round the table.
4.There is a picture above the table.
5.There are two arm-chairs near the table.
6.There are curtains on the window.
Task 4. Correct.
1. This is a bathroom.
2. There are two arm-chairs in the room.
3. There are four chairs in the room.
4. There is a bookcase in the room.
5. There is a square table in the room.
6. There is a sofa in the room.
Task 5. Fill in the prepositions.
1. There is a window : the room.
2. There are curtains: the window.
3. There is a bed: the wall.
4. There is a picture: the bed.
5. There is a sofa to the: the room.
6. There is a carpet : the floor.
Task 6. Look at the picture and answer the
questions:
1. What is this?
2. Is there a table in the room?
3. There is a lamp on the table isn't there?
4. What is there on the table?
5. Is there a chair or an arm-chair near the table?
6. Where is a picture?
Task 7. Make up questions.
1. There is a vase on the table. (What:?)
2. There are candles on the table. (Are ..?)
3. There is a pantry in Hobbit's house. (Is.. or :?)
4. There is a TV in the living-room. (Where:?)
5. There are four pictures on the wall.(How many:?
6. There is a bed near the window. (Is:?)
Task 8. Translate into English.
1. В нашей квартире три комнаты.
2. У нас есть холодная и горячая вода.
3. Ее квартира большая и светлая.
4. Мы живем на втором этаже.
5. У вас есть телефон?
6. У Хоббита есть зал, спальня и кладовая.
(Следующие задания, написаны на карточках для
каждой команды. Учитывается скорость и
правильность их выполнения.)
Task 9. Find the "wrong" word.
1. plate, glass, apple, fork, cup.
2. kitchen, dining-room, hall, bathroom, carpet.
3. table, shelf, arm-chair, skirt, sofa.
Task 10. Read the text and find the room.
In the room there is a sofa, a table, a bookcase and a round table.
There is a lamp on
the table. There are books in the bookcase. There is a sofa to the
right. There are two
pictures on the wall.
Task 11. Describe the picture. Don't repeat the
sentences.
(Команды получают одинаковые картинки, такая же
вывешивается на доску.)
Task 12. Remember!
(На доску вывешивается плакат на котором
нарисованы предметы по данной теме. Дается 30
секунд на запоминание, плакат снимается и
команды должны за 3 минуты написать по-английски
название тех предметов, которые они запомнили.)
Task 13. Neznaika's Letter.
Read the letter and look through carefully each line. Some of the
lines are correct and
some have a mistake. If a line is correct put a tick "v" if not write
down the word.
Hello, my friends!
1. I want to write you about my house.
2. My house is nice.
3. I have got a three rooms.
4. They are: a living-room, a bedroom and a dining-room.
5. My living room big.
6. There is two windows in the living room.
7. The bed room are big and nice.
Please write me soon!
Neznaika.
Task 14. Find the answers and make up the dialogue.
1. What floor is your flat in?
2. How many rooms are there in your flat?
3. Whose room is this?
4. Where is the kitchen?
5. It's nice, is not it?
6. Where is the bathroom?
7. Is there a balcony?
8. Is there a telephone?
9. Are there any cockroachers?
- next to the dining-room.
- It is my room.
- On the ground floor
- I am very fond of it.
- Four rooms.
- Yes, there is.
- No, there is not phone.
- It's upstairs. It's the first door to the right.
- No, there are not.
Task 15. Proverbs. (На учительском столе в
3-х конвертах находятся разрезанные пословицы.
Капитаны команд выбирают конверт, команда на
время собирает пословицу, читает ее и переводит.)
Example: East or West home is best.
There is no place like home.
Task 16. Riddles.
What has teeth but can not bite? (A comb.)
What has legs but can not go? (A chair.)
This is a house with one window in it showing films nearly every
minute? (a T V set.)
Etc.
Task 17. What words are hidden?
(Вывешивается плакат с цифрами, раздается
пронумерованный алфавит. Необходимо записать
слово по-английски. Та команда, которая выполнит
задание первой должна правильно назвать цифры, а
потом слово.)
1. 16. 12. 1. 20. 5. ( Plate.)
2. 19. 15. 6. 1. (Sofa.)
Task 18. Конкурс стихотворений и песен по
данной теме.
Task 19. Защита проектов.
Task 20. Конкурс капитанов.
(Капитаны задают вопросы друг другу по теме "
Квартира", они получают баллы за правильно
заданный вопрос и ответ, вопросы не повторять.)
Teacher: I am very pleased with your answers. Every
team was
terrific. The game is over. I give the winners "5" all the rest "4".
Подведение итогов. Награждаются все
команды дипломами I II III степени и сладкими
призами. |