Т  И  Н  Е  Й  Д  Ж  Е  Р  Ы

Для тех, кто учится и учит


Главная Мой профиль Выход                      Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | RSS
Четверг, 21.11.2024, 18:57:10
» МЕНЮ САЙТА
» ОТКРЫТЫЙ УРОК

 РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА

МАТЕМАТИКА

ИСТОРИЯ

ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

БИОЛОГИЯ

ГЕОГРАФИЯ

ФИЗИКА

АСТРОНОМИЯ

ИНФОРМАТИКА

ХИМИЯ

ОБЖ

ЭКОНОМИКА

ЭКОЛОГИЯ

ФИЗКУЛЬТУРА

ТЕХНОЛОГИЯ

МХК

МУЗЫКА

ИЗО

ПСИХОЛОГИЯ

КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО

ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА

АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ

» РУССКИЙ ЯЗЫК
МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА ЗНАНИЙ. 5 КЛАСС

ОРФОЭПИЯ

ЧАСТИ РЕЧИ


ТЕСТЫ В ФОРМАТЕ ОГЭ.
   5 КЛАСС


ПУНКТУАЦИЯ В ЗАДАНИЯХ И
  ОТВЕТАХ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
  РАБОТЫ.10 КЛАСС


КРОССВОРДЫ ПО РУССКОМУ
  ЯЗЫКУ
» ЛИТЕРАТУРА
ВЕЛИЧАЙШИЕ КНИГИ ВСЕХ
  ВРЕМЕН И НАРОДОВ


КОРИФЕИ ЛИТЕРАТУРЫ

ЛИТЕРАТУРА В СХЕМАХ И
  ТАБЛИЦАХ


ТЕСТЫ ПО ЛИТЕРАТУРЕ

САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ МИФЫ И
  ЛЕГЕНДЫ


КРОССВОРДЫ ПО ЛИТЕРАТУРЕ
» ИСТОРИЯ
» АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ.
  РАЗГОВОРНЫЕ ТЕМЫ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ РАБОТЫ
  ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ТЕСТЫ ПО ГРАММАТИКЕ
  АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА


ТЕМАТИЧЕСКИЙ КОНТРОЛЬ.
  9 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ ПО
  АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КРОССВОРДЫ ПО
  АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
» МАТЕМАТИКА - ЦАРИЦА НАУК
» БИОЛОГИЯ
» ГЕОГРАФИЯ
» ФИЗИКА
» Категории раздела
РУССКИЙ ЯЗЫК [380]
УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК [255]
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ [471]
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА [699]
УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА [264]
ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА [164]
МАТЕМАТИКА [307]
ИСТОРИЯ [318]
ФИЗИКА [218]
БИОЛОГИЯ [341]
ХИМИЯ [262]
ГЕОГРАФИЯ [180]
АСТРОНОМИЯ [57]
ИНФОРМАТИКА [200]
О Б Ж [195]
ЭКОНОМИКА [98]
ЭКОЛОГИЯ [146]
ФИЗКУЛЬТУРА [257]
МУЗЫКА [172]
ИЗО [191]
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА [638]
ТЕХНОЛОГИЯ [197]
ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА [371]
КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО [206]
АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ [134]
ПСИХОЛОГИЯ [69]
МХК [74]
ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ [65]

Со стороны виднее. Учимся писать письмо
14.11.2011, 14:04:37

Цели: развитие навыков письменной речи; совершенствование лексических навыков (значения слова "kind").

Оборудование: записи на доске; письма детей; словари; кар­точки.

Ход урока

I. Организационный момент

- At this lesson you will learn to give advice to your contemporaries. Besides, you will learn about different meanings of the word "kind" and try to use it in your speech.

II. Фонетическая разминка

- And as usual, we start with the pronunciation. Let's learn to pronounce the words ending in "-ture". Open your workbooks at p. 54. In ex. 1 you see such words. First of all complete the table. Use the dictionary if you need.

Keys: temperature; furniture; adventure; picture.

- Pronounce the words correctly. Repeat them after me first. T-Ps.

- Now do it yourselves.

III. Речевая разминка

- Use the cards on your tables. На карточках:

Complete the sentences with the expressions from the box. There is one extra expression.

Getting me down; makes me tidy our room; let him out; _is in the top group for; it didn't work; give it up._

1. Kate is not the best pupil in the class but she... Maths. 2.1 tried to invite her to the party but...

3. My parents are always... with the homework.

4. My elder brother is very lazy. He always...

5. Nick's parents never... before he does his housework.

Keys: 1. is in the top group for; 2. it didn't work; 3. getting me down; 4. makes me tidy our room; 5. let him out. "Give it up" is an extra expression.

IV. Обучение чтению

- Last time we read the letters of some teenagers who have the problems in their families and ask for help Angela, a person who works for the magazine "SHOUT" and with whom they can share the problems. Let's revise the texts. Open your books at p. 100. Look through the letters. Say what problems Lena, Bill and Tracey have.

- Now read Angela's answers. Do the task of ex. 31 onp. 101. Give a full answer. (Letter 1 is to Bill. Letter 2 is to Tracey, and letter 3 is to Lena.)

- Look through the letters and say if you agree with my statements. Use the expressions from the blackboard. Prove that you are right using the examples from the text.

Запись на доске: Yes, I quite agree here. / No, just the other way round.

1. Angela advises Bill not to pay attention to his friends' words. (Yes, I quite agree here. It is said in the text "ignore their childish -words".)

2. Angela asks Bill not to talk to his friends at all. (No, just the other way round. It is said in the text "try to talk seriously to one of your mates and explain how hurt you feel.")

3. Angela advises Tracey to ask their parents to punish her sister. (No, just the other way round. It is said in the text "let your sister know

that you love her and hate to see her troubled and unhappy.")

4. Angela says that the psychologist will help her sister. (No, just the other way round. It is said in the text "suggest to her to see a doctor on Eating Problems. I believe,  the doctor Will help your sister.")

5. Angela believes that Lena's parents behave in the correct way. (No, just the other way round. Itissaidin thetext "your parents are right. What's not so good is the pressure you are feeling.")

6. Angela advises Lena to talk to her teacher. (Yes, I quite agree here. It is said in the text "talk to your teacher. If your teacher is happy with your work and attitude she/he may talk to your parents.")

- What advice would you give to the pupils if you were Angela?

- Let's have a break now. Stand up, please.

V. Физкультминутка

VI. Обучение лексике

- We are going to write the answers to the letters. That's why we need to learn more words. Today we learn to use the word "kind" in its different meanings. See ex. 32 on p. 101. Read and translate the sentences. Do it in a chain.

Примерный ответ:

1. В заповеднике есть разные виды птиц и зверей. У моих бабушки и дедушки есть все виды растений и цветов в их саду.

2. Мне не нравится этот вид книг, они слишком жестокие. Какой он человек? На вечере в честь моего дня рождения у нас было пять видов тортов и три сорта сыра.

3. Кто самый добрый в вашей семье? Моя двоюродная сест­ра Лиза добрая и любящая. Я бы хотел снова ее навестить.

4. Очень любезно с вашей стороны пригласить меня на вашу вечеринку.

— So, what meanings does the word "kind" have? (It means «вид, тип», «добрый», «любезно».)

— Learn to use the word in your speech in different meanings. In ex. 32, p. 101 there is a dialogue. Read it and translate.

Примерный ответ:

— Посмотрел два фильма на этой неделе.

— О чем они были?

— Один из них был о звездных войнах, а другой — о любви.

— Который из них тебе понравился больше всего?

— Тот, что о звездных войнах. Мне нравятся такие типы филь­мов. Ты бы хотел посмотреть его тоже? У меня есть билет на сегодня.

— Конечно, я бы хотел. Очень любезно с твоей стороны при­гласить меня.

— Act out the dialogue. You are welcome.

— At home change the context of the dialogue and get ready to role play it. For example, you could have a talk about books, TV programmes, magazines or concerts.

— Last time you wrote the letters to Angela. I have checked them up. Take your partners' letter and write an answer on Angela's behalf. After you finish hand in your paper.

Примерный текст письма:

......,13

Dear Angela,

Can you help us? We are a friendly class. We always try to do everything together: we go to museums, exhibitions; we visit each other when somebody of our classmates is ill. And of course we like to take part in different competitions. One of such competitions was held in our school not long ago. But unfortunately we lost. You know there is one student in our class who is lazy, unfriendly. He doesn't do his homework, he is rude to the teachers, he often abuses us and bullies. We need advice as we are sick of going through these problems every day.

Примерный текст ответа на письмо:

Dear...

There is nothing serious with your problem. Your classmate is simply much younger than the others. He behaves like a little kid as he seems to have some problems at home. Try to talk to him seriously and find out what problems he has. Maybe he needs your help. Then give him a very interesting job to make him feel responsible for it. Don't be angry if he doesn't have a good result. Try to give him another task, be patient and you'll be a success.

It's time to finish our lesson. Write down your homework.

VII. Подведение итогов урока

- Was it difficult to answer the letter giving advice to someone? Would you like to have such work as Angela has? Why or why not? Thank you for your work, the lesson is over. Good-bye.

Домашнее задание
Категория: ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ | Добавил: tineydgers | Теги: немецкий, lessons, Конспект урока по иностранному язык, английский язык в школе, преподавание иностранного, english, учителю иностранного языка
Просмотров: 1668 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
» Поиск
» АСТРОНОМИЯ

УДИВИТЕЛЬНАЯ
  АСТРОНОМИЯ


ЗАГАДОЧНАЯ СОЛНЕЧНАЯ
  СИСТЕМА


АСТРОНОМИЯ В ВОПРОСАХ И
  ОТВЕТАХ


УДИВИТЕЛЬНАЯ
  КОСМОЛОГИЯ


КРОССВОРДЫ ПО АСТРОНОМИИ

» ИНФОРМАТИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
  ИНФОРМАТИКА


К УРОКАМ
  ИНФОРМАТИКИ


СПРАВОЧНИК ПО
  ИНФОРМАТИКЕ


ТЕСТЫ ПО ИНФОРМАТИКЕ

КРОССВОРДЫ ПО
  ИНФОРМАТИКЕ

» ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
  УРОКАМ В 7 КЛАССЕ


ТЕСТЫ. 9 КЛАСС

САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
  РАБОТЫ. 9 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
  ФОРМАТЕ ЕГЭ


ШКОЛЬНЫЕ ОЛИМПИАДЫ
   ПО ОБЩЕСТВОВЕДЕНИЮ

» ХИМИЯ
» ОБЖ

ЧТО ДЕЛАТЬ ЕСЛИ ...

РЕКОРДЫ СТИХИИ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
  УРОКАМ ОБЖ В 11 КЛАССЕ


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ ПО
  ОБЖ


ТЕСТЫ ПО ОБЖ. 10-11 КЛАССЫ

КРОССВОРДЫ ПО ОБЖ

» МХК И ИЗО

СОВРЕМЕННАЯ
  ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ИСКУССТВА


ВЕЛИКИЕ ТЕАТРЫ МИРА

САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ
  ПАМЯТНИКИ


МУЗЕЕВ МИРА

ВЕЛИКИЕ СОКРОВИЩА МИРА

СОКРОВИЩА РОССИИ

ИЗО-СТУДИЯ

КРОССВОРДЫ ПО МХК

» ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ

ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ. БАЗОВЫЙ
  УРОВЕНЬ. 10 КЛАСС


УДИВИТЕЛЬНАЯ ИСТОРИЯ
  ЗЕМЛИ


ИСТОРИЯ ОСВОЕНИЯ ЗЕМЛИ

ВЕЛИЧАЙШИЕ
  АРХЕОЛОГИЧЕСКИЕ ОТКРЫТИЯ


УДИВИТЕЛЬНЫЕ ОТКРЫТИЯ
  УЧЕНЫХ


РАЗВИВАЮШИЕ ЭКСПЕРИМЕНТЫ
  И ОПЫТЫ ПО
  ЕСТЕСТВОЗНАНИЮ


САМЫЕ ИЗВЕСТНЫЕ
  НОБЕЛЕВСКИЕ ЛАУРЕАТЫ

» ГОТОВЫЕ СОЧИНЕНИЯ

РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА
  (на русск.яз.)


УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ПРИКОЛЫ ИЗ СОЧИНЕНИЙ

» ПАТРИОТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
» УЧИТЕЛЬСКАЯ
» МОСКВОВЕДЕНИЕ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ

ЗНАКОМИМСЯ С МОСКВОЙ

СТАРАЯ ЛЕГЕНДА О
  МОСКОВИИ


ПРОГУЛКИ ПО
  ДОПЕТРОВСКОЙ МОСКВЕ


МОСКОВСКИЙ КРЕМЛЬ

БУЛЬВАРНОЕ КОЛЬЦО

» ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ОБО ВСЕМ НА СВЕТЕ
» ПОЗНАВАТЕЛЬНО И ЗАНИМАТЕЛЬНО

ДИКОВИНКИ СО ВСЕГО МИРА

УДИВИТЕЛЬНАЯ ЛОГИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
  ПСИХОЛОГИЯ


МИНЕРАЛЫ И ДРАГОЦЕННЫЕ
  КАМНИ


УДИВИТЕЛЬНАЯ АРХЕОЛОГИЯ

ДИВНАЯ ПАЛЕОНТОЛОГИЯ

» БЕСЕДА ПО ДУШАМ С ТИНЕЙДЖЕРАМИ

МЕЖДУ НАМИ ДЕВОЧКАМИ

МЕЖДУ НАМИ МАЛЬЧИКАМИ

НАС ЖДЕТ ЭКЗАМЕН

» Статистика

Онлайн всего: 12
Гостей: 12
Пользователей: 0
» Вход на сайт

» Друзья сайта
Copyright MyCorp © 2024 Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru Каталог сайтов и статей iLinks.RU Каталог сайтов Bi0