школаС  У  П  Е  Р  Т  И  Н  Е  Й  Д  Ж  Е  Р  Ыучитель

Д Л Я    Т Е Х,    К Т О    У Ч И Т С Я    И    У Ч И Т
Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | RSS  Главная | Мой профиль | Выход                        Суббота, 03.12.2016, 03:25:18

РЕФЕРАТЫ  СОЧИНЕНИЯ  ТЕСТЫ  ЗАНИМАТЕЛЬНЫЙ УРОК  ЭКЗАМЕНЫ  ВЕЛИКОЛЕПНАЯ СОТНЯ  РОДИТЕЛЬСКОЕ СОБРАНИЕ

МЕНЮ САЙТА
ОТКРЫТЫЙ УРОК

РУССКИЙ ЯЗЫК

УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК

ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА

МАТЕМАТИКА

ИСТОРИЯ

ФИЗИКА

БИОЛОГИЯ

ХИМИЯ

ГЕОГРАФИЯ

АСТРОНОМИЯ

ИНФОРМАТИКА

ОБЖ

ЭКОНОМИКА

ЭКОЛОГИЯ

ФИЗКУЛЬТУРА

МУЗЫКА

ИЗО

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

ТЕХНОЛОГИЯ

ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА

КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО

АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ

ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

ПСИХОЛОГИЯ

МХК

ОСНОВЫ ПРАВА

РУССКИЙ ЯЗЫК

СПРАВОЧНИК ПО РУССКОМУ
   ЯЗЫКУ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ


МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА
   ЗНАНИЙ. 5 КЛАСС


ТЕСТЫ В ФОРМАТЕ ГИА.
   5 КЛАСС


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ РАБОТЫ.
   10 КЛАСС


КРОССВОРДЫ ПО РУССКОМУ
   ЯЗЫКУ

ИСТОРИЯ
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ШКОЛЬНИКА
   АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК"


ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ
   РАЗГОВОРНЫЕ ТЕМЫ


САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ РАБОТЫ
   ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


ПРАВИЛА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ
   АНГЛИЙСКИХ АРТИКЛЕЙ


ТЕСТЫ ПО ГРАММАТИКЕ
   АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА


ТЕМАТИЧЕСКИЙ КОНТРОЛЬ.
   9 КЛАСС


ПОДГОТОВКА К ЕГЭ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


КРОССВОРДЫ ПО
   АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

МАТЕМАТИКА - ЦАРИЦА НАУК
БИОЛОГИЯ
ГЕОГРАФИЯ
ФИЗИКА
АСТРОНОМИЯ

УДИВИТЕЛЬНАЯ
   АСТРОНОМИЯ


ЗАГАДОЧНАЯ СОЛНЕЧНАЯ
   СИСТЕМА


АСТРОНОМИЯ В ВОПРОСАХ И
   ОТВЕТАХ


ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   АСТРОНОМИЯ В КАРТИНКАХ


УДИВИТЕЛЬНАЯ
   КОСМОЛОГИЯ


КРОССВОРДЫ ПО
   АСТРОНОМИИ

ХИМИЯ
Категории раздела
РУССКИЙ ЯЗЫК [419]
УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК [258]
ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ [502]
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА [700]
УКРАИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА [264]
ЗАРУБЕЖНАЯ ЛИТЕРАТУРА [190]
МАТЕМАТИКА [318]
ИСТОРИЯ [326]
ФИЗИКА [233]
БИОЛОГИЯ [368]
ХИМИЯ [262]
ГЕОГРАФИЯ [207]
АСТРОНОМИЯ [67]
ИНФОРМАТИКА [214]
О Б Ж [213]
ЭКОНОМИКА [98]
ЭКОЛОГИЯ [147]
ФИЗКУЛЬТУРА [266]
МУЗЫКА [186]
ИЗО [219]
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА [830]
ТЕХНОЛОГИЯ [197]
ВНЕКЛАССНАЯ РАБОТА [371]
КЛАССНОЕ РУКОВОДСТВО [207]
АДМИНИСТРАЦИЯ ШКОЛЫ [169]
ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ [13]
ПСИХОЛОГИЯ [69]
МХК [73]
ОСНОВЫ ПРАВА [63]
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
Форма входа

Главная » Файлы » ОТКРЫТЫЙ УРОК » ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ

Travelling all over the countries and continents”. (“Путешествие по странам и континентам”)
08.11.2010, 08:38:46

Цели:

I. Образовательные: расширение эрудиции учащихся, их общего кругозора; активизировать страноведческий языковой материал по теме "Travelling all over the countries and continents”; обобщить, углубить и расширить лингвострановедческие знания; совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком по заданной теме; способствовать формированию социокультурной компетенции учащихся.

II. Развивающие: развивать память и внимание; развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей учащихся, их чувств и эмоций; развивать и поддерживать устойчивый интерес к английскому языку, речевую культуру и культуру общения друг с другом.

III. Воспитательные: формирование культурно-страноведческой компетенции учащихся; формирование познавательной активности учащихся; воспитание готовности сотрудничать при выполнении конкретных задач; воспитание чувства товарищества, коллективизма, взаимопомощи, ответственности; воспитывать чувства уважения и доброжелательности к странам изучаемого языка и их народам.

Информационно-методическое обеспечение: красочный плакат под названием " Countries and continents ”, таблички с названиями разных стран, тематические плакаты, медали в форме сердечек, магнитофон с записями тематических песен, политическая карта мира, флаги России, Великобритании, Франции, Германии, Испании, Италии, Китая, Индии, Вьетнама, США, Канады, Египта, раздаточный материал с заданиями, учебник Корнеева Е.А., Баграмова Н.В., Чарекова Е.П. "Практика английского языка”, учебник Парахина А.В., Базилевич В.Г. "Познакомьтесь – Великобритания и США”, учебник Eckersley C.E. "Essential English for Foreign Students”.

План:

  1. Вступительное слово ведущего. (Greeting)
  2. Приветствие команд. (A visiting card of captains)
  3. Разминка. (Work-out)
  4. Конкурс капитанов. (The competition of captains)
  5. Исполнение песни "We are little travelers” обеими командами. (The final song)
  6. Подведение итогов мероприятия. (Total score)

Ход мероприятия:

I. Greeting.

 

Teacher: Good afternoon, everyone. Today we are travelling through countries and continents. We have two teams of experts who will help us during our journey and at the end we’ll see which team is the best. The people in this team are not experts so we will call them tourists. Here we have our judges. They are pupils of the eleventh form, so they are worthy of respect. And I will be your guide.

The planet we live on is the Earth. The earth is round. If you look at the Earth from the space you will be able to see land, seas, oceans, continents and even countries. Sometimes you can see them through clouds. They look very beautiful when the sun rises or sets.

There are four oceans and six continents. The continents are Europe, Asia, Africa, America, Australia and Antarctic. America consists of North America and South America. The continents are very large. Oceans and seas wash them from each other. There are usually many countries on the continents. For example, there are more than 40 countries in Africa, but there is only one country in Australia. Let’s name some countries from each continent: Russia, Great Britain, France, Germany, Spain, Italy are in Europe. Chine, India, Vietnam are in Asia. Canada and the United States are in America. Egypt is an African country.

The largest country in the world is Russia. The smallest country is the Vatican. All the countries have interesting people, places, animals and plants. People of different nationalities live in these countries. They speak different languages. Each country has national flag, anthem and its own traditions and customs. So, today we have two teams "Indians” and "Pilgrims”. Now let me introduce our jury (представление жюри).

 

II. A visiting card of captains.

 

Teacher: The team "Pilgrims” is welcome.

Pilgrims: We are Pilgrims. We sailed to America from Plymouth, England, in September, in 1620. The name of our ship is May flower:

Pilgrim children work hard all day
Pilgrim children have little time to play
Pilgrim children chop much wood
They help to make the family’s food.
They keep the horses fed
They make a mattress for their beds
Pilgrims children work hard all day
They have little time to play.

Teacher: Thank you very much, Pilgrims. And now let’s greet "Indians”.

Indians: We are Indians. We came to America 25 000 years ago. We hunt, fish, harm and do other things. We taught Pilgrims all these activities, and how to plant corn and build houses. Together we have the Thanksgiving Day, and Thanksgiving Dinner. We eat turkey, mashed potatoes and cranberries. We have pumpkin pies for dessert. After dinner we relax and talk. Sometimes we watch a football match on TV.

Teacher: Thanks a lot, Indians. And I suppose, that these two reams should have captains. Let’s meet them. The next competition will be "The captain’s visiting card”. And we will start with the captain of Pilgrims.

The captain of Pilgrims: Hello, everybody. My name is Alexey. I am 11 years old. My hobby is fishing. I study at school, my favourite subject is computing. I am fond of sport especially – football. In future I want to be an engineer (поет песню "I want to be an engineer”):

I want to be an engineer.
My mother was an engineer.
My father was one too.
I want to be an engineer.
I don’t want to be a nurse.
I don’t want to be a sailor.
I don’t want to be an English teacher.
I want to be an engineer.
I don’t want to be a layer.
I don’t want to be a rich man’s wife, oh, no.
I want to be an engineer like my mother.
I want to be an engineer.

The captain of Indians: Hello, my friends. My name is Anton. I am 11 years old. My hobby is farming. I like to plant corn. At school I prefer music and I like animals very much.

 

III. Work-out.

 

Teacher: Our next competition is "Work-out” (разминка). Listen to the task. Every member of the team pulls out the card with the task and do it. The team can help him or her.

Tasks: 1. Name 5 countries;

2. Name the capitals of Germany, Spain, Italy;

3. Name the countries and the continent to which belong the following capitals: Peking, Delhi, Hanoi.

4. Name the continent to which Egypt belongs.

5. Name the country where Canberra is a capital.

7. Name countries which we can find in Europe.

8. Name countries which we can find in Asia.

 moenglish_3.jpg

Pilgrims: We have four questions. The first one is about capitals, so, the answers are Berlin, Madrid and Rome. Then Egypt can be found in Africa. Canberra is the capital of Australia and at the end in Asia we can find China, India and Vietnam.

Indians: We also have four questions. At the beginning we want to say that Peking, Delhi, Hanoi are capitals of China, India and Vietnam, the continent is Asia. Then five countries are Russia, Great Britain, France, Germany, Spain and Italy. In Europe we can find Russia, Great Britain, France, Germany, Spain and Italy.

Teacher: Well done, thank you very much.

 

IV. The competition of captains.

 

pictphp.jpg

Teacher: Our next competition is for captains. They will be given the cards with the words in which the letters are mixed. The captains will write the right word and translate it.

Words for the captain: Aiamrec (America), Ripglism (Pilgrims), Ribiant Atreg (Great Britain), Erfacn (France), Danaca (Canada), Sineche (Chinese), Giantype (Egyptian).

While the captains are working, let’s listen to the song, performed by Pilgrims & Indians.

Well, now Imagine that you are at the international conference. You are the representatives of different countries. Here are the flags of your countries - Russia, Great Britain, France, Germany, Spain, Italy, Canada, the USA, Egypt, India. Your task is - Introduce yourself. Say what your name, nationality and what language you speak.

The captain of Pilgrims: My name is Van Lee. I am from Vietnam. I am Vietnamese. My language is Vietnamese.

The captain of Indians: My name is Muhamet Ali. I am from Egypt. I am Egyptian. My language is Arabic.

Teacher: Thanks, and now you should imagine that you are the representatives of different countries (France, Italy, Germany, Spain, China, Vietnam, India, Great Britain). You speak different languages. The only language you can communicate with each other is English. Your task is - Translate into English the following sentences:

1. Планета на которой мы живём- Земля.
2. Наша планета круглая.
3.
На планете 4 океана и 6 континентов. There are 4 oceans and 6 continents.
4.
Океаны – Индийский, Тихий, Атлантический и Северно-Ледовитый.

5. Континенты - Европа, Азия, Америка, Австралия, Антарктида. Америка состоит из Северной Америки и Южной.

6. Самая большая страна в мире – Россия. Самая маленькаяВатикан. The largest country in the world is Russia.
7.
Люди разных национальностей живут в этих странах. Они говорят на разных языках.

8. У каждой страны есть национальный флаг, гимн и эмблема. Each country has its national flag, anthem and emblem.

The captain of Pilgrims: We prepare our translation. So listen:

1. The planet we live on is the Earth.

2. Our planet is round.

3. There are 4 oceans and 6 continents.

4. The oceans are: the Indian Ocean, the Pacific Ocean, the Atlantic Ocean and the Arctic Ocean.

The captain of Indians: We are also ready:

1. The continents are: Europe, Asia, America, Australia, Africa and Antarctic. America consists of North America and South America.

2. The smallest country is the Vatican.
3. People of different nationalities live in these countries. They speak different languages.

4. Each country has its national flag, anthem and emblem.


V. The final song.

 

Teacher: And now we will sing our final song "We are little travelers” (команды поют вместе).

Pilgrims and Indians:

Welcome little travelers
Welcome home
Tell us little travelers
What land are you from
We have come from jumping land
Where people all go jumping
Well, jump. – But I am jumping.

We have come from dancing land
Where people all go dancing
Sorry, may I ask you for a dance?
You
re welcome.

VII. Total score.

Teacher: Thank you very much. We summed all your results and found out that the winner is Pilgrims! But Indians will get the prize of our guest’s respect. Thank you very much for your play.

Категория: ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ | Добавил: tineydgers | Теги: открытый урок, в помощь учителю английского языка, конспект урока, английский язык в школе, скачать бесплатно, Teachers
Просмотров: 853 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1

Поиск

ИНФОРМАТИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   ИНФОРМАТИКА


СПРАВОЧНИК ПО
   ИНФОРМАТИКЕ ДЛЯ
   СТАРШЕКЛАССНИКОВ


РЕШЕНИЕ ТИПОВЫХ ЗАДАЧ
   ПО ИНФОРМАТИКЕ


ТЕСТЫ ПО ИНФОРМАТИКЕ

КОМПЬЮТЕР И ИНТЕРНЕТ
   В ВОПРОСАХ И ОТВЕТАХ


КРОССВОРДЫ ПО
   ИНФОРМАТИКЕ

ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
   УРОКАМ В 7 КЛАССЕ


ТЕСТЫ. 9 КЛАСС

САМОСТОЯТЕЛЬНЫЕ
   РАБОТЫ. 9 КЛАСС


КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ В
   ФОРМАТЕ ЕГЭ

ЭКОНОМИКА

ЭКОНОМИКА. НЕОБХОДИМЫЕ
   ЗНАНИЯ


КРОССВОРДЫ ПО
   ЭКОНОМИКЕ

ОБЖ

ЧТО ДЕЛАТЬ ЕСЛИ ...

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ШКОЛЬНИКА
   "ЧРЕЗВЫЧАЙНЫЕ СИТУАЦИИ"


СВОД ПРАВИЛ ЮНОГО
   ВЕЛОСИПЕДИСТА


РАБОЧИЕ МАТЕРИАЛЫ К
   УРОКАМ ОБЖ В 11 КЛАССЕ


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ ПО
   ОБЖ


ТЕСТЫ ПО ОБЖ.
   10-11 КЛАССЫ


КРОССВОРДЫ ПО ОБЖ

ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ

ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ. БАЗОВЫЙ
   УРОВЕНЬ. 10 КЛАСС


УДИВИТЕЛЬНАЯ ИСТОРИЯ
   ЗЕМЛИ


ИСТОРИЯ ОСВОЕНИЯ ЗЕМЛИ

УДИВИТЕЛЬНЫЕ ОТКРЫТИЯ

РАЗВИВАЮШИЕ
   ЭКСПЕРИМЕНТЫ И ОПЫТЫ
   ПО ЕСТЕСТВОЗНАНИЮ


КАКИЕ ОТКРЫТИЯ В МИРЕ
   НАУКИ И ТЕХНИКИ
   ПРЕДСКАЗАЛИ ПИСАТЕЛИ

МХК

СОВРЕМЕННАЯ
   ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ИСКУССТВА


КРОССВОРДЫ ПО МХК

ПАТРИОТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
УЧИТЕЛЬСКАЯ
МОСКВОВЕДЕНИЕ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ

ЗНАКОМИМСЯ С МОСКВОЙ

СТАРАЯ ЛЕГЕНДА О
   МОСКОВИИ


ПРОГУЛКИ ПО
   ДОПЕТРОВСКОЙ МОСКВЕ


МОСКОВСКИЙ КРЕМЛЬ

ПЕТЕРБУРГОВЕДЕНИЕ ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ

ИСТОРИЯ САНКТ-ПЕТЕРБУРГА

ДОСТОПРИМЕЧАТЕЛЬНОСТИ
   САНКТ-ПЕТЕРБУРГА

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ОБО ВСЕМ НА СВЕТЕ
ПОЗНАВАТЕЛЬНО И ЗАНИМАТЕЛЬНО

ДИКОВИНКИ СО ВСЕГО МИРА

УДИВИТЕЛЬНАЯ ЛОГИКА

ЗАНИМАТЕЛЬНАЯ
   ПСИХОЛОГИЯ


МИНЕРАЛЫ И ДРАГОЦЕННЫЕ
   КАМНИ


УДИВИТЕЛЬНАЯ АРХЕОЛОГИЯ

ДИВНАЯ ПАЛЕОНТОЛОГИЯ

БЕСЕДА ПО ДУШАМ С ТИНЕЙДЖЕРАМИ

МЕЖДУ НАМИ ДЕВОЧКАМИ

МЕЖДУ НАМИ МАЛЬЧИКАМИ

НАС ЖДЕТ ЭКЗАМЕН

ПОДРОСТКАМ О
   ПЕРЕХОДНОМ ВОЗРАСТЕ


РУКОВОДСТВО ДЛЯ
   ТИНЕЙДЖЕРОВ, У КОТОРЫХ
   "ТРУДНЫЕ" РОДИТЕЛИ

НАШИ ДРУЗЬЯ










ЖЕНСКИЕ ХОББИ

ВНИМАНИЕ
УВАЖАЕМЫЕ ГОСТИ!
Наш сайт обновляется ежедневно. заходите к нам чаще, будем рады.
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Copyright MyCorp © 2016
    Яндекс.Метрика Яндекс цитирования Рейтинг@Mail.ru TOP.zp.ua Каталог сайтов и статей iLinks.RU Каталог сайтов Bi0