Цели урока:
1. Введение страноведческой информации по теме «Всемирные
юношеские игры».
2. Развитие навыков письменной речи.
3. Совершенствование навыков чтения и диалогической
речи.
Оборудование: орфографическое задание на карточках по
количеству учащихся.
Ход урока
I. Организационный момент
- Good morning, children! Good morning now.
Wake, body, wake, mind! Work, play, seek, find, Eat breakfast, dinner too,
Wash, brush, sing, dance, and do! Good morning now.
- Today we shall
continue to discuss the topic "World Youth Games".
II. Совершенствование орфографических навыков
- The first task
for you is to guess the words on the cards.
Учитель привлекает внимание учащихся к словам, записанным
на карточках. Задание для учащихся: поставить буквы в словах в правильном
порядке, чтобы получились названия профессий. Учитель готовит задание на
карточках в двух вариантах. В конце данного этапа урока к доске вызываются два
учащихся для записи слов на английском и русском языках с целью проверки.
Затем все ученики читают слова хором и индивидуально.
Примерное задание на карточке:
Put the letters in the following words in the correct order and
translate the words:
RTSMENSPO (sportsmen)
LEATHTICS (athletics)
PIAMCHON (champion)
BALLKETBAS (basketball)
TICOMONPETI (competition)
SWINGIMM . (swimming)
CALSIPHY (physical)
NAONALIN TITER (international)
PICYMOL (Olympic)
TICSNASGYM (gymnastics)
III. Речевая разминка
- Now you will
agree or disagree with my statements on the topic "Sports". If you
agree with me, repeat my statement. If you disagree with me, share your ideas.
Учитель предлагает учащимся прослушать утверждения и
выразить свое согласие или несогласие с ними. Если ученик согласен с
утверждением, то он повторяет данное утверждение, если ученик не согласен с
утверждением, то он исправляет его.
Примерные утверждения:
1. The Russians are
good at skiing.
2. There are many
football fans in our country.
3. Baseball is
popular in Russia.
4. You can swim
faster than your friends.
5. People go in for
sports to be healthy.
6. You enjoy
watching skating competitions on TV.
7. You don't have
good friends among sportsmen,
8. Everyone should
try to become a good sportsman.
9. The Olympic
Games are the most important sports event in the world.
IV. Введение
страноведческой информации по теме «Всемирные юношеские игры». Закрепление навыков чтения
- The sportsmen
take part in different competitions and championships. Let's read the text
about the World Youth Games and learn the new information on the topic
"Sports". What facts were new for you?
Ученики читают шепотом текст из упр. 78, стр. 118 из
учебника. Время чтения — 4 минуты. По истечении данного времени ученики
отвечают на вопрос «Какие факты из текста были Новыми для тебя?». Учащиеся
могут зачитывать предложения из текста для ответа на данный вопрос.
V. Активизация навыков диалогической речи
- Use the
information from the text and write questions for these answers. You can see
the answers in exercise 79, page 119 in your textbook. Work in pairs and write
down the questions in your exercise-books.
Ученики делятся на пары для выполнения упр. 79, стр.
119. Данное упражнение выполняется учениками в письменной форме. Учитель может
распределить задание между парами (например, одна пара учащихся составляет 4—6
вопросов). Перед физкультминуткой пары учащихся по очереди зачитывают составленные
вопросы.
Примерные вопросы:
1. How many
athletes attended the World Youth Games in Russia? (7,000.)
2. How old were the
young athletes? (From 11 to 18.)
3: How many
countries sent their young athletes to the World Youth Games in Moscow? (140 countries)
4. Where were the
World Youth Games held in 1998? (In Moscow.)
5. What was the
mascot of the Games? (Mishutka was.) .
6. What did the
Games also provide? (Cultural events.)
7. How many sports
did the sports programme include? (75.)
8. Where were
meetings with Olympic champions of various nations and Days of National
Cultures held? (In the International club.)
9. What trips were
included in the cultural programme? (Trips to the best historic centres.)
10. Who was the
cultural programme interesting for? (For both sportsmen and guests.)
11. What sports
were included in sports programme? (Soccer, volleyball and others.)
VI. Физкультминутка
Физкультминутка проводится кем-либо из учеников по
желанию.
Put your right hand (leg) in, Put your right hand (leg) out. In, out,
in, out, And turn around.
Do the hoockey-poockey and turn around. That's what it all about.
VII. Развитие
навыков письменной речи на материале прочитанного текста
- Let's learn to
make notes. You can see the example in exercise 80, page 119 in your textbook.
Use the information from the text, make notes under the headings and write them
down in your exercise-books. Who has finished? Kate will go to the blackboard.
Учитель предлагает ученикам прочитать задание и
образец из упр. 80, стр. 119 из учебника. Данное упражнение выполняется в
письменной форме. Ученик, выполнивший задание первым, выходит к доске и
записывает свой вариант данного задания. Затем все ученики проверяют ответы на
доске.
VIII. Совершенствование навыков чтения
— Championships and
competitions are held in different countries. The international competitions
and the Olympic Games often have their own symbols. Let's put the parts of the
text in the correct order and find out new information about Mishutka mascot.
Учитель организует выполнение упр. 80, стр. 119 из
учебника. Задание для учащихся - поставить части текста в логическом порядке.
После чтения частей текста в правильном порядке учитель побуждает детей
ответить на вопросы, используя информацию из текста.
Примерные вопросы учителя:
1. Was the choice
of a mascot for the 1st World Youth Games a very difficult problem?
2. Why was the open
competition for the mascot a good idea?
3. Who took part in
the open competition?
4. How many
drawings were received by the Youth Games organizers?
5. What animals
were there in the drawings?
6. How did Yuri
Luzhkov call Mishutka?
IX. Подведение итогов урока
— That brings us to
the end. Let's remember the poem about the important rules.
Ученики рассказывают стихотворение с учителем и
показывают соответствующие движения.
Don't run across the road, stop and look. Don't write on the wall, write
in your book. Don't run in school, always walk. Listen to the teacher, please,
don't talk.
— Get your things
together. Till Tuesday. Good-bye, my dear friends.
Домашнее задание:
|